اسد 18, 1403 10:37 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه آمریکا از کمک مالی به افغانستان منع شد
    وزارت خارجه آمریکا از کمک مالی به افغانستان منع شد

نمایندگان سنای آمریکا در گزارشی هشداردهنده وزارت خارجه آمریکا را از ادامه کمک های مالی به افغانستان منع کردند.

به گزارش رادیو دری؛ این در خواست درست در شرایطی مطرح شده است که برخی گزارش ها از احتمال کمک ۳۰۰ میلیون دلاری امریکا به افغانستان حکایت می کرد.

این در حالی است که پیشتر دفتر بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داده بود که وزارت خارجه نتوانسته‌است نحوه به مصرف رسیدن ۲۹۳ میلیون دلار از کمک‌های آمریکا را در افغانستان مشخص کند.

 در پی این گزارشها، مایک براون عضو مجلس سنای آمریکا، در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور از او خواست کمک‌های آمریکا به افغانستان را متوقف کند.

براون افزود:  ناکامی وزارت خارجه آمریکا در پیروی از استانداردهای بازرسی ضدتروریسم، طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی را تقویت کرده است.

این سناتور آمریکایی تاکید کرد: زمانی که پولی برای اهداف بشردوستانه و توسعه‌ در نظر گرفته می‌شود، اگر منجر به حمایت از تروریسم شود و خشونت و بی‌ثباتی را تداوم بخشد، امنیت ملی آمریکا را تضعیف می‌کند.

سیگار پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا در سه سال اخیر حدود ۲۱ میلیارد دلار به افغانستان کمک کرده و این کمک‌ها در زمینه‌های بشردوستانه، توسعه و عمران، انتقال و اسکان پناهجویان افغانستانی  در  آمریکا و بازپرداخت دارایی ارزی افغانستان هزینه شده است.

پیگیری طرح توقف کمک‌ مالی به افغانستان در سنای آمریکا

طالبان: آمریکا هیچگونه کمک مالی به افغانستان نکرده است

هشدار سازمان سیگار درباره سرنوشت کمک‌های ارسالی آمریکا به افغانستان

کلیدواژه