اسد 19, 1403 14:40 Asia/Kabul

معاون وزارت اقتصاد طالبان با اشاره به درخواست سنای امریکا برای توقف کمک ها به افغانستان گفت: مردم افغانستان به کمک های بین المللی نیاز دارند و توقف کمک‌‌رسانی به این کشور به منزله مجازات و شکنجه مردم است.

به گزارش رادیو دری؛ عبداللطیف نظری در مصاحبه اختصاصی با رادیو دری افزود: همان‌طور که بلوکه شدن دارایی های افغانستان، مردم این کشور را با تنگناهای معیشتی رو به رو کرده، توقف کمک ها نیز تاثیر منفی بر اقتصاد افغانستان می گذارد.

وی از جهان اسلام و کشورهای همسایه افغانستان خواست با توجه به محدودیت های بانکی و تجاری و مسدود بودن دارایی های افغانستان و نیز ادامه تحریم این کشور، کمک های خود را به مردم افغانستان ادامه دهند

معین وزارت اقتصاد طالبان هدف از توقف کمک ها به افغانستان را ایجاد فشار بر حکومت طالبان برای پیگیری اهداف سیاسی مشخص برشمرد و تصریح کرد: عمر مداخله گرایی در افغانستان به پایان رسیده است و این فشارها نمی تواند بر اهداف ملی ما تاثیرگذار باشد.

نظری همچنین با رد بعضی گزارش‌ها درباره سوءاستفاده طالبان از کمک‌های بین‌المللی تاکید کرد: حکومت سرپرست در کمک‌های عرضه شده به افغانستان  هیچ دخل و تصرفی نکرده و با نظارت و شفافیت، آنها را در اختیار مردم افغانستان قرار داده است.

نمایندگان سنای آمریکا اخیرا در گزارشی هشداردهنده وزارت خارجه آمریکا را از ادامه کمک های مالی به افغانستان منع کردند.

سازمان آمریکایی سیگار نیز اخیرا در گزارشی مدعی شد طالبان تلاش کرد‌ه‌اند تا از راه‌های مختلف، از جمله ایجاد سازمان‌های بشردوستانه، کمک‌های مالی ایالات متحده را به دست بیاورند.

هشدار سازمان سیگار درباره سرنوشت کمک‌های ارسالی آمریکا به افغانستان

وزارت خارجه آمریکا از کمک مالی به افغانستان منع شد

کلیدواژه