برگزاری جلسه هماهنگی حمل و نقل زائران اربعین حسینی از هرات تا مرز چذابه
(last modified 1403-05-21T08:22:26+00:00 )
اسد 21, 1403 12:52 Asia/Kabul

مسئولان «کمیته اربعین» در ولایت هرات می گویند: به منظور بررسی امور اسکان و انتقال زائران از هرات به کشور ایران و عراق جلسه هماهنگی بخاطر مسایل ترانسپورتی شرکت های زیارتی و سیاحتی در مرز دوغارون برگزار شده است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مولوی رحمت الله محمدی رئیس کمیته اربعین 1446 قمری در هرات با اشاره بر اینکه بخاطر ایجاد سهولت برای زائرین از پارکینگ وسایط نقلیه شرکت های سیاحتی و زیارتی بازدید نموده است، به رادیو دری گفت: کمیته اربعین امسال در نظر دارد تا به بهترین وجه زائرین به عتبات عالیات سفر نمایند و دوباره به کشور برگردند.

مولوی محمدی که با مسئولان هماهنگی زائران در منطقه مرزی دوغارون جمهوری اسلامی ایران ملاقات کرده است، خاطرنشان کرد: بخاطر ایجاد تسهیلات بیشتر برای زائران افغان که از نقاط مختلف کشور به هرات می آیند، محل های ویژه ای برای استراحت کوتاه و انجام تشریفات گمرکی در نظر گرفته شده است.

 وی با تاکید بر اینکه کمیته اربعین مسئولیت دارد تا از نحوه سفر زائران، اسکان و وسایط نقلیه برای انتقال آنان ارزیابی نماید، تصریح کرد: با مسئولان ایرانی درخصوص پارکینگ اتوبوس های حامل زائران افغان در  مرز دوغارون، کارت سوخت، بیمه ماشین ها و لوازم و امکانات بهداشتی و درمانی نیز صحبت شده است.

مولوی محمدی ضمن بیان اینکه امسال قرار است خودروها زائرین افغان را تا مرز چذابه عراق همراهی نموده و در برگشت نیز از این مرز آنان را به کشور برگردانند، گفت: بخاطر مهمان نوازی و استقبال از زائران ولایت های مختلف کشور در بخش هایی از هرات موکب هایی برپا شده است که بخاطر اسکان و اطعام عاشقان حرم دوست می باشد.

رئیس کمیته اربعین در هرات همچنین گفت: به زودی کاروان هایی از زائران کربلای معلا به هرات می رسند و عازم سفر معنوی اربعین خواهند شد.

این مقام حکومتی در هرات از زائران خواست تا با خیال راحت در محل هایی که برایشان در نظر گرفته شده است حضور پیدا کنند و با نظم و آرامش منتظر انتقال شان به ایران و سپس عراق باشند.

سهولت های بیشتری برای زائران افغانستانی اربعین حسینی فراهم می شود

شرایط صدور ویزای اربعین از سوی سفارت ایران در کابل اعلام شد

کلیدواژه