تأکید دوباره کمیته اربعین اتباع بر ثبت‌نام و دریافت مدارک سفر قبل از حرکت
(last modified 1403-05-22T13:27:47+00:00 )
اسد 22, 1403 17:57 Asia/Kabul
  • تأکید دوباره کمیته اربعین اتباع بر ثبت‌نام و دریافت مدارک سفر قبل از حرکت
    تأکید دوباره کمیته اربعین اتباع بر ثبت‌نام و دریافت مدارک سفر قبل از حرکت

کمیته اربعین مهاجرین و اتباع خارجی وزارت کشور ایران بار دیگر بر ضرورت ثبت نام متقاضیان سفر اربعین به دو روش حضوری و غیرحضوری و دریافت اسناد سفر پیش از عزیمت به سوی مرز عراق، تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، در اطلاعیه شماره 9 کمیته اربعین اتباع و مهاجرین خارجی ایران آمده است: «با توجه به ایجاد بسترهای صدور سند خادم در محل اقامت اتباع و مهاجرین خارجی و عدم صدور سند خادم در مرزهای خروجی کشور، و با توجه به فرصت محدود تا پایان ثبت‌نام، عاشقان متقاضی شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) جهت ثبت نام و دریافت دفترچه، بر اساس اطلاعیه های قبلی به دو روش ثبت نام حضوری و غیرحضوری اقدام نمایند.»

همچنین کمیته اربعین اتباع و مهاجرین خارجی در اطلاعیه شماره هشت خود آورده بود که اسناد تمامی اتباع و مهاجرین خارجی که در سامانه سهمای سازمان ملی مهاجرت برای پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده‌اند صادر شده و در اختیار دفاتر کفالت کل کشور قرار گرفته است.

این کمیته از اتباع خارجی خواسته است با مراجعه به سامانه سهما مدارک خود را دریافت کنند.

سردار احمدرضا رادان فرمانده‌ کل انتظامی ایران نیز هفته قبل تأکید کرد در مرز به هیچ فردی دفترچه خادم و برگ تردد داده نخواهد شد.

یکشنبه چهارم سنبله/شهریور برابر با اربعین حسینی است و این روزها میلیون‌ها زائر از عراق، ایران، افغانستان، پاکستان و دیگر کشورها با حضور در پیاده روی اربعین خود را به کربلای معلی می رسانند.

شرایط صدور ویزای اربعین از سوی سفارت ایران در کابل اعلام شد

اتباع غیرمجاز در ایران اجازه ندارند برای مراسم اربعین به عراق بروند