اسد 23, 1403 17:38 Asia/Kabul
  • ملامحمدحسن آخند: مسوولیت آبادی افغانستان بر دوش ماست
    ملامحمدحسن آخند: مسوولیت آبادی افغانستان بر دوش ماست

رئیس حکومت طالبان در پیامی به مناسبت 24 اسد سالروز سلطه مجدد این گروه بر افغانستان تاکید کرد: با پیروزی در جنگ، وظیفه ما به پایان نرسیده و مسوولیت آبادی کشور بر دوش ماست.

ملا محمد حسن آخند در این پیام گفته است: جنگجویان و مسوولان و تمام مردم مؤمن ما متوجه باشند که با پیروزی در جنگ، وظیفه ما به پایان نرسیده است و اکنون مسوولیت استحکام نظام طالبان، آبادی کشور و حفاظت از جان و  مال و عزت هموطنان و جبران خسارات بیست سال جنگ و خشونت، به دوش ماست.

وی مدعی شد: جهاد بیست ساله طالبان در تاریخ اسلام، باب پرافتخاری است که نسل‌های آینده از آن پند و عبرت را می‌آموزند و از آن جهاد و مبارزه را الهام می‌گیرند.

رئیس کابینه طالبان، شکست آمریکایی ها در افغانستان را غلبه ایمان و معنویت بر مادیت خواند و اظهار کرد: باید با اخلاص و جدیت کامل، متوجه مسوولیت های خویش باشیم تا از این فرصت عظیم که الله تعالی برای ما داده است، استفاده کنیم.

ملا محمد حسن آخند تاکید کرد: باید توان خویش را برای تحکیم نظام اسلامی، پایداری صلح و ثبات، رفاه مادی و معنوی کشور و مردم به کار اندازیم تا به آرمان‌های شهدا، بیوه زنان، یتیمان و معلولان جهاد بیست ساله، جامۀ عمل بپوشانیم.

فردا چهارشنبه 24 اسد سومین سالروز سلطه طالبان بر افغانستان در پی خروج نظامیان آمریکایی از این کشور و فرار اشرف غنی است.

نظامی سابق آمریکایی: خروج آمریکا از افغانستان یک شکست هولناک بود

اردین: خروج از افغانستان باعث شرمندگی ابدی انگلیس و آمریکا شد

کلیدواژه