اسد 24, 1403 13:35 Asia/Kabul

امروز میدان هوایی بگرام و نقاط مختلف افغانستان شاهد تجلیل از ۲۴ اسد سومین سالروز خروج نیروهای آمریکایی و ناتو، و ورود طالبان به کابل است.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، در میدان هوایی/فرودگاه بگرام، ملاعبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی رئیس الوزرا و قاری فصیح الدین فطرت لوی درستیز قوای مسلح همراه با مولوی محمد یعقوب مجاهد وزیر دفاع و سراج الدین حقانی وزیر داخله و دیگر اعضای کابینه، قوتهای نظامی طالبان را معاینه نمودند.

پس از مراسم رژه، مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرای حکومت طالبان، با اشاره به حوادث و رویداد های دوران اشغال و حضور آمریکایی ها و ناتو گفت: در همین بگرام به قرآن کریم اهانت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه به هیچ کس اجازه داده نمی شود بر کسی ظلم کند، افزود: دست ظالمان از سر مردم کوتاه شده و کسانی که بخواهند بر مردم ظلم کنند باید به پنجه قانون سپرده شوند.

همچنان در این محفل پیام ملامحمدحسن آخند قرائت شد که در آن ریاست الوزرای حکومت طالبان با تبریک پیروزی ملت افغانستان در برابر آمریکا و ناتو، این پیروزی را برای همه اشغالگران درس عبرت خوانده از مسؤلین و نیروهای حکومت طالبان خواست که با مردم برخود نیک داشته باشند.

شمار قابل ملاحظه ای از مردم نیز در غازی استدیم (ورزشگاه غازی) کابل تجمع کرده اند و در این جشن، از مکتب ها و دانشگاه های کابل جمعی از دانشجویان و دانش آموزان و مسأولین حضور دارند.

در این محفل مقامات عالی رتبه نظامی و ملکی، اعضای کابینه، دیپلمات‌های کشورهای خارجی مقیم افغانستان، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران، خبرنگاران و جمعی از موسفیدان و بزرگان کابل و پروان نیز شرکت کرده اند.

تحولات افغانستان طی سه سال تسلط طالبان

کلیدواژه