اسد 28, 1403 14:19 Asia/Kabul

نیروهای امنیتی در ولسوالی حدود 60 هزار نفری علی‌آباد ولایت کندز طی پنج ماه گذشته ۳۰۰ تن را به اتهام انجام جرایم مختلف بازداشت کرده اند.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، مسؤولان محلی در ولسوالی علی‌آباد قندوز/کندز می‌گویند: نیروهای امنیتی این ولسوالی در پنج ماه اخیر صدها تن را به اتهام جرایم مختلف از جمله سرقت، قتل، قمار، قاچاق مواد مخدر و غیره بازداشت کرده اند.

عنایت الله کامل فرمانده پولیس ولسوالی علی‌آباد می‌گوید: این ولسوالی به دلیلی داشتن اراضی وسیع و چسبیده به چند ولایت دیگر، همواره محل بروز مشکلات بوده و خشونت‌های سنگین میان مردم بوده است که اکنون آرامش در این ولسوالی برگشته و همه می‌توانند در فضای امن زندگی کنند.

هم‌زمان با این جمعه‌خان خاکسار سخنگوی پولیس قندوز می‌گوید: نیروهای امنیتی ولایت در حوزه دوم پولیس شش تن را به اتهام فعل قمار بازداشت کرده اند که از نزد آنان مبلغ ۷۳۰۰ دالر آمریکایی و ۴۴ هزار پول افغانی به دست آمده است.

سخنگوی پولیس قندوز به مردم این ولایت اطمینان داده است که نیروهای امنیتی ۲۴ ساعته در تلاش حفظ آرامش مردم و تامین امنیت هستند و همه می‌توانند با خاطر آرام به زندگیشان ادامه دهند.

در همین حال شماری از باشندگان قندوز می‌گویند امنیت تامین است و آنان از وضعیت کنونی راضی اند.

به گفته این باشندگان نیروهای امنیتی برای حفظ آرامش مردم شبانه روز تلاش می‌کنند و آنان هیچ‌گونه نگرانی امنیتی ندارند.

ولسوالی‌های علی‌آباد و خان‌آباد در ولایت قندوز از جمله ولسوالی‌های به شمار می رود که طی بیست سال گذشته در کنار ولسوالی اندارب ولایت بغلان دارای بیشترین مسلح غیرمسئول بود که نزاع های قومی و خشونت‌هایی خانوادگی بیشترین قربانی را از مردم آن گرفته بود.

اکنون این ولسوالی همانند سایر ولسوالی‌های دیگر از امنیت کامل برخوردار است و مردم در آن زندگی آرامی را تجربه می‌کنند.

دستگیری دهها قاچاقچی و کشف صدها کیلوگرم مواد مخدر در قندوز