اسد 26, 1403 14:47 Asia/Kabul

مسئولان کمیته اربعین در ولایت هرات از آغاز سفر معنوی اربعین زائران از سایر ولایت های کشور به غرب افغانستان خبر می دهند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، هرات این روزها پذیرای زائرانی است که از ولایت‌های دور و نزدیک به هدف مشرف شدن به عتبات عالیات در عراق به این ولایت غربی کشور آمده اند.

مسئولان محلی در هرات با تاکید بر اینکه تمامی آمادگی‌ها برای پذیرایی و استقبال از زائران حرم سیدالشهدا (ع) در این ولایت گرفته شده است، می گویند: تمامی شرکت‌های زیارتی و سیاحتی بر اساس برنامه ای که از قبل تهیه شده است در هماهنگی با کمیته اربعین در حال تهیه روادید زائران و اسکان آنان در هرات هستند.

مولوی رحمت الله محمدی مسئول کمیته اربعین در هرات به رادیو دری گفت: امسال پیش بینی می شود که بیشتر از 30 هزار زائر از سراسر افغانستان در مراسم معنوی اربعین وارد هرات شوند و به تدریج عازم جمهوری اسلامی ایران و عراق گردند.

مولوی محمدی با اشاره به اینکه در سفرهای متعددی به مرز زمینی اسلام قلعه داشته است، اظهار داشت که از مسیر راه، محل اسکان موقت زائران، نحوه نقل و انتقال آنان و هم چنان هماهنگی برای انجام امور گمرکی بازدید کرده است.

مسئول کمیته اربعین در هرات تصریح کرد: سفر زائران افغان در سال جاری با برنامه ریزی دقیق انجام می‌شود و مشکلی بر سر راه نخواهد بود.

مولوی محمدی به سفری که به پایانه مرزی دوغارون جمهوری اسلامی ایران  داشت نیز اشاره کرد و گفت: هماهنگی های خوبی بین کمیته اربعین هرات و مسئولان مرزبانی ایران به منظور اعزام زائران، اسکان موقت و انتقال آنان تا مرز چذابه در عراق وجود دارد.

وی از همه زائران خواست تا برای انجام هرچه بهتر این روند با مسئولان همکاری داشته باشند و با نظم و صبر سفر به یادماندنی را برای خود و سایر همراهانشان رقم بزنند.

آمادگی های لازم برای پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین حسینی در هرات اتخاذ شده است

در همین حال شماری از زائرانی که برای انجام امور اداری به دفاتر زیارتی و سیاحتی مراجعه کرده اند می گویند سفر معنوی اربعین بزرگترین آرزوی دلباختگان حضرت سیدالشهدا است که با جان و دل بسوی حضرت دوست عزم سفر می کنند.

این زائران می گویند: محبت و پیروی اهل بیت پیامبر اعظم (ع) مختص یک قوم و مذهب خاص نیست و هر فرد مسلمان مکلف است که با الگو قرار دادن ائمه اطهار (ع) راه درست زندگی کردن را بیابد و به دستورات آنان عمل نماید.

تعداد دیگری از عاشقان حرم دوست که تا چند روز دیگر عازم سفر معنوی اربعین می شوند، این سفر را لبیکی بر ندای «هل من ناصر ینصرنی» حضرت اباعبدالله الحسین می‌دانند و می گویند: فرهنگ عاشورا در سفر معنوی اربعین تفسیر می‌شود.

قرار است تا چند روز دیگر حضور هزاران تن از زائران کربلای معلی در هرات تکمیل و رسما سفر معنوی اربعین آغاز شود.

مسئولان محلی در هرات آمادگی گرفته اند تا روزانه بیش از سه هزار زائر از مرز زمینی اسلام قلعه عبور کنند و وارد جمهوری اسلامی ایران شوند.

ستاد اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی برای پذیرایی از زائران اربعین آماده است