اسد 28, 1403 16:59 Asia/Kabul
  • رئیس راه آهن طالبان: کنسرسیوم ریلی افغانستان شرکت افغانستانی نیست
    رئیس راه آهن طالبان: کنسرسیوم ریلی افغانستان شرکت افغانستانی نیست

رئیس اداره راه آهن حکومت طالبان در واکنش به انتشار برخی خبرها درباره اقدامات غیرقانونی کنسرسیوم ریلی افغانستان در ایران تاکید کرد: این کنسرسیوم ریلی یک شرکت افغانستانی نیست.

به گزارش رادیو دری؛ «بخت‌الرحمان شرافت» افزود: کنسرسیوم ریلی افغانستان مجموعه‌ای از شرکت‌های راه‌آهن مستقر در ایران است که بین ایران و افغانستان فعالیت می‌کنند و یک شرکت افغانستانی به شمار نمی رود.

اخیرا اقدامات کنسرسیوم ریلی افغانستان در ایران حاشیه هایی را ایجاد کرده که با واکنش شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران رو به رو شده است.

پیش‌ از این  ویدیویی منتشر شده بود که  نشان می داد عده‌ای افراد ناشناس  در حال تخریب خطوط ریلی ایران هستند.

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پی انتشار این ویدیویی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در روز‌های گذشته عوامل مرتبط با شرکت خصوصی کنسرسیوم ریلی افغانستان، دست به اقدامات غیرقانونی در حریم ریلی جمهوری اسلامی ایران زدند که پس از ممانعت همکاران فنی و حفاظتی راه آهن ایران، عوامل این کنسرسیوم، نیروهای راه آهن را ضرب و شتم و شیشه خودروی آنها را خرد کردند.

در این بیانیه تاکید شد که شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اجازه تجاوز به حریم ریلی این کشور را نمی دهد و در این زمینه، هیچ‌کس فراتر از قانون نیست.

بیانیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران درپی اقدامات غیرقانونی کنسرسیوم ریلی افغانستان

از کنسرسیوم ریلی افغانستان چه می‌دانیم؟

کلیدواژه