کرزی بار دیگر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را به روی دختران خواستار شد
(last modified 1403-05-28T15:32:09+00:00 )
اسد 28, 1403 20:02 Asia/Kabul
  • کرزی بار دیگر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را به روی دختران خواستار شد
    کرزی بار دیگر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را به روی دختران خواستار شد

حامد کرزی در پیامی به مناسبت سالگرد استقلال افغانستان از طالبان خواست شرایط را برای تحصیل دختران و زنان افغانستان در مدارس و دانشگاه‌ها فراهم کنند.

به گزارش رادیو دری؛ حامد کرزی در این پیام با تاکید بر اینکه آینده روشن این کشور در گروی تربیت نسل جوان است تصریح کرد: در این مناسبت افتخارآمیز و برای یک افغانستان مستقل واقعی و خودکفا، من بار دیگر از حکومت سرپرست افغانستان می‌خواهم که هرچه زودتر درهای مدارس و دانشگاه‌ها را به روی دختران کشور باز کند تا دخترانی که به زیور علم و دانش مجهز شده‌اند، سهم خود را در پیشرفت کشور و رهایی از احتیاج دیگران ایفا کنند.

رئیس جمهوری اسبق افغانستان اظهار کرد: در طول تاریخ، مردم افغانستان دست به دست هم داده‌اند تا کشور خود را با وحدت و اتحاد کامل حفظ کنند و حالا نیز همه باید شانه به شانه برای رهایی از فقر، کسب علم و پیشرفت تلاش کنند.

کرزی گفته است که استقلال، افتخار بزرگی است و این افتخار باید پاسداری شود و تنها با رهایی از نیاز دیگران و پیشرفت، پاسداری از آن ممکن است.

عبدالله عبدالله رئیس پیشین شورای عالی مصالحه افغانستان نیز با نشر پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: آزادی و استقلال افغانستان، محصول فداکاری‌ها و قربانی‌های نیاکان سربلند و پر افتخار ما از گوشه‌ گوشهٔ این کشور است.

عبدالله ابراز امیدواری کرده است که گرامی‌داشت سالروز استرداد استقلال افغانستان، منجر به وحدت، اتحاد، همبستگی، یک‌دلی و تامین عدالت اجتماعی میان مردم افغانستان شود.

 اکنون  بیش از هزار روز از تعطیلی مکاتب دختران و بیش از ۵۰۰ روز از بستن دانشگاه‌ها به روی آنان می گذرد و طالبان هنوز در این باره هیچ چشم انداز روشنی را ارائه نمی کند.

تاکید حامد کرزی بر بازگشایی مکاتب و فراهم شدن زمینه کار برای زنان

حامد کرزی: دختران افغان باید هرچه زودتر به مدرسه بازگردند

کلیدواژه