اسد 29, 1403 18:22 Asia/Kabul

سرپرست وزارت دفاع حکومت طالبان گفت آنان خواستار روابط نیک با همه کشورها از جمله همسایگان، روسیه و آمریکا هستند.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، مولوی محمدیعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع حکومت طالبان که به مناسبت یکصد و پنجمین سالروز استرداد استقلال افغانستان از بریتانیا صحبت می کرد گفت: آمریکا افغانستان را برای ما تنور آتش ساخته بود (اما) ما در امور آن کشور مداخله نکرده و نمی کنیم.

وی در عین حال تأکید کرد حکومت طالبان به هیچ طرفی اجازه نمی دهد در امور افغانستان مداخله کند.

یعقوب مجاهد گفت: ما می خواهیم با همه کشورهای جهان امریکا، روسیه، چین و همسایه ها رابطه خوب داشته باشیم و به همه پیام دوستی داریم.

سرپرست وزارت دفاع حکومت طالبان همچنین به کشورهای جهان توصیه کرد علیه افغانستان از فشار کار نگیرند زیرا افغان ها «هیچ نوع مداخله و مشوره غیرمشروع را نمی پذیرند.»

مجاهد در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر دفاع از تمامیت ارضی افغانستان گفت: اردو را مستقل نگه می داریم. به خاطر دفاع از سرحدات خود سرک های حلقوی می کشیم و به هر قیمت از سرحدات و جغرافیای خود دفاع می کنیم.

وی از افغان هایی که کشور خود را ترک کرده اند نیز خواست به خانه هایشان بازگردند و در کشور خود به ایفای نقش بپردازند.

مجاهد اطمینان داد که امنیت بازگشت کنندگان تأمین خواهد شد و آنها می توانند زندگی باعزت را در کشور و خانه خود دنبال کنند.

مولوی محمد یعقوب مجاهد از ولایات مختلف از جمله قندهار، هلمند، بدخشان، پنجشیر، نورستان و کنر نام برده از مردم خواست تعصب نکنند و دشمن را در خانه و قریه و روستا و جنگلات خود جا ندهند.

وی همچنین از مردم افغانستان خواست فریب تبلیغات دشمن را نخورند و از نظام طالبان که از مردم و متعلق به افغانستانی ها است دفاع و پاسداری کنند.

دیروز 28 اسد سالروز استرداد استقلال افغانستان از بریتانیا بود و به این مناسبت محفلی در وزارت دفاع با حضور اعضای ارشد کابینه طالبان برگزار شد.

گرامیداشت سالروز 28 اسد و تأکید طالبان بر حفظ آزادی و استقلال افغانستان

کلیدواژه