اسد 30, 1403 11:43 Asia/Kabul
  • دستور رهبر طالبان برای رسیدگی به مشکلات ساکنان اطراف «دیورند»
    دستور رهبر طالبان برای رسیدگی به مشکلات ساکنان اطراف «دیورند»

وزارت امور سرحدات اقوام و قبایل از ایجاد کمیته‌ای به منظور تثبیت و تشخیص مشکلات اولیه باشندگان امتداد خط فرضی دیورند در ولایت پکتیا خبر داده است.

به گزارش رادیو دری، نورالله نوری، وزیر سرحدات، اقوام و قبایل حکومت طالبان می‌گوید، براساس حکم رهبری، با هدف تشخیص و رفع مشکلات اساسی مردم در ولسوالی های اطراف خط دیورند به ولایت پکتیا و مناطق مرزی سفر کرده است.

او در این سفر با مقامات محلی و بزرگان اقوام دیدار و تصمیماتی برای حل مشکلات مردم گرفت.

نوری در این دیدار با تشریح جایگاه رهبر و نقش او در جامعه از مسئولان حاضر در جلسه خواست تا در تشخیص و رفع مشکلات مردم در ولسوالی های همجوار خط دیورند تلاش کنند و با شفافیت با مردم سخن بگویند.

او خاطرنشان کرد: مردم در ۲۰ سال اخیر و در جهاد به ما کمک کردند، با ما جهاد کردند و اکنون وظیفه ماست که به آنها خدمت کنیم و مشکلات آنها را حل کنیم.

او ادامه داد که کمیته‌ای به منظور حل مشکلات مردم نواحی نزدیک به دیورند و ولسوالی های آن تشکیل و نقاط مرزی تشخیص و خط کشی شده و کار عملی براساس طرزالعمل خاص وزارتخانه آغاز خواهد شد.

این درحالی است که به دستور رهبر طالبان کمیته‌های مشابهی در ولایت‌های کنر، نورستان و ننگرهار به منظور حل مشکلات مردم در ولسوالی های مرزی تشکیل شده است.

طالبان کمیته‌ای برای حل مشکلات مردم مناطق سرحدی ایجاد کرد

کلیدواژه