اسد 30, 1403 16:12 Asia/Kabul
  • دیپلمات ایرانی توافق آمریکا و فیلیپین را تحقیر پناهجویان افغانستانی خواند
    دیپلمات ایرانی توافق آمریکا و فیلیپین را تحقیر پناهجویان افغانستانی خواند

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه ایران با اشاره به توافق آمریکا با فیلیپین برای اسکان موقت پناهجویان افغانستانی، خطاب به این مهاجران نوشت: آیا زندگی در کشور خود به هر سختی که باشد، از این تحقیر چشم آبی‌ها شرافتمندانه‌تر نیست؟

به گزارش رادیو دری؛ سید رسول موسوی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس افزود: ۳ سال از فرار آمریکا از افغانستان و انتقال هزاران افغانستانی خادم اشغالگران به کشورهای مختلف به آن شکل حقارت آمیز می‌گذرد، اما [آمریکایی ها] هنوز آنها را به خاک خود راه نداده اند و آنها هنوز آواره جهانند.

وی خطاب به این دسته از پناهجویان افغانستانی نوشت: آیا زندگی در کشور خود به هر سختی که باشد، از این تحقیر چشم آبی‌ها شرافتمندانه‌تر نیست؟

در همین حال رویترز گزارش داده است که آمریکا و دولت فیلیپین برای اسکان موقت برخی از پناهجویان افغان به توافق رسیده‌اند.

این رسانه با انتشار این خبر در روز سه‌شنبه ۲۰ آگوست گزارش داده است که

در شرایطی که از سه سال پیش تاکنون هزاران پناهجوی افغانستانی برای مهاجرت به آمریکا در شرایط دشواری در پاکستان و چندین کشور دیگر به سر می‌برند، مقام‌های فیلیپین و آمریکا به تازگی به توافقی دست یافته‌اند که بر اساس آن، این پناهجویان افغان تا زمان صدور ویزای آمریکا به‌صورت موقت در فیلیپین اسکان داده خواهند شد.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این از دولت فیلیپین درخواست کرده بود که تا زمان بررسی پرونده‌های پناهجویان افغان، آنان را به‌طور موقت اسکان دهد

این همه در حالی است که مقامات طالبان بارها از مهاجران خواسته اند به افغانستان بازگردند.

از سوی دیگر، بسیاری از مهاجران افغانستانی که موفق شده اند خود را به اروپا و آمریکا برسانند همچنان در این کشورها سرگردانند.

اسکان پناهجویان افغان در یک پایگاه نظامی غیرقابل استفاده در انگلیس

امریکا و فیلیپین در مورد اسکان موقت پناهجویان افغان توافق کردند

کلیدواژه