اسد 31, 1403 15:58 Asia/Kabul
  • مجاهد: اعضای القاعده دیگر هیچ ارتباطی با افغانستان ندارند
    مجاهد: اعضای القاعده دیگر هیچ ارتباطی با افغانستان ندارند

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان، حضور اعضای القاعده و خانواده های آنان در افغانستان را قاطعانه رد و اظهار کرد: اعضای القاعده بعد از اشغال افغانستان به کشورهای خود بازگشتند و دیگر هیچ ارتباطی با افغانستان ندارند.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح‌الله مجاهد در مصاحبه با رسانه ها افزود: مطالبی که در این باره نشر و پخش می‌شود پروپاگانداست.

او مدعی شد که بعد از اشغال افغانستان، اعضای القاعده از کشور گریختند و به کشورهای خود بازگشتند.

سخنگوی طالبان تاکید کرد: حکومت طالبان  به تعهدات خود پایبند است و به هیچکس اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند یا در اینجا پایگاه بسازد. 

مجاهد همچنین ادعای ژنرال سادات از نظامیان پیشین افغانستان را درباره ارتباط رئیس اداره هوانوردی طالبان با گروه تروریستی القاعده رد و تصریح کرد: ادعای مطرح شده درباره نقش فتح‌الله منصور رئیس اداره هوانوردی طالبان در تسهیل سفر اعضای القاعده به افغانستان «نادرست» است و او هیچ تماسی با این حلقه ها ندارد.

این در حالی است که  ژنرال سمیع سادات از نظامیان رده بالای حکومت پیشین مدعی شده است که فتح‌الله منصور،  زمان، مکان و مسیر را برای رهبران ارشد القاعده از جمله اعضای خانواده بن لادن، برای زندگی و سفر در سراسر افغانستان تعیین می‌کند.

او ادعا کرده است که برادر اسامه بن لادن، عبدالله بن لادن، و تعدادی از پسران او از جمله کسانی هستند که از زمان تسلط طالبان به افغانستان بازگشته‌اند.

همچنین اخیرا نشریه انگلیسی ایندیپندنت از قول احمدضیا سراج رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در دوره جمهوریت نوشته است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، اعضای القاعده، خانواده‌های خود را به داخل این کشور منتقل کرده‌اند.

این اظهارات مجاهد در حالی است که از ابتدای روی کار آمدن طالبان در افغانستان، این گروه همواره متهم شده که به اعضای القاعده پناه داده و حتی آنها را در درآمد حکومت شریک کرده است.

طالبان پیش از این نیز بارها این ادعاها را رد کرده اند.

پژوهشکده آمریکایی: القاعده در ۱۰ ولایت افغانستان مستقراست

«القاعده» از حامیانش خواست به افغانستان بروند!

 

کلیدواژه