شور وصف‌ناشدنی زائران افغانستانی اربعین و رضایت از میزبانی در مرز دوغارون
(last modified 1403-06-01T11:43:38+00:00 )
سنبله 01, 1403 16:13 Asia/Kabul

زائران افغانستانی اربعین که این روزها برای سفر به عتبات عالیات از پایانه مرزی دوغارون وارد ایران می‌شوند حال خود را توصیف ناشدنی می‌دانند و از نحوه میزبانی نیز ابراز رضایت می‌کنند.

شماری از زائران اباعبدالله الحسین (ع) که عازم کربلا هستند در صحبت با غزل حسین‌زاده خبرنگار رادیو دری که در محل موکب شهید سلیمانی در پایانه مرزی دوغارون مستقر است می گویند از این که عازم این سفر معنوی شده اند بسیار شادمانند.

بانوی جوانی که از ولایت هرات در موکب شهید سلیمانی دوغارون حضور دارد می گوید دومین بار است که در این راهپیمایی معنوی شرکت می کند.

او می گوید قبل از ورود به ایران با شنیدن برخی شایعات نگران بود اما اکنون با حضور در ایران و مشاهده پذیرایی گرم و محبت آمیز مردم احساس می کند که انسانیت زنده است.

مرد جوانی که از ولایت دایکندی عازم حرم یار شده است در توصیف حس و حال خود ناتوان است و می گوید: «هنوز باور نمی کنم که در این راه قدم گذاشته ام. یکباره گفتند پاسپورتت ویزای کربلای خورده و می توانی بروی. هنوز در شوک هستم.»

در موکب شهید سلیمانی در مرز دوغارون که این روزها «مرز برادری» خوانده می شود، علاوه بر سه وعده پذیرایی با غذای گرم و مهیا شدن امکان اقامت شبانه برای گروه‌های زائرانی که دیرهنگام به دوغارون می رسند، خدمات امداد، اورژانس، حمل و نقل و هرگونه امکانات دیگری که زائران ممکن است به آن نیاز پیدا کنند پیش بینی شده است.

پذیرایی خادمان اهل تشیع و تسنن تایباد از زائران افغانستانی اربعین

ستاد اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی برای پذیرایی از زائران اربعین آماده است

کلیدواژه