سنبله 02, 1403 13:46 Asia/Kabul
  • عبدالکبیر: شرکت‌های عمرانی در افغانستان از تولیدات داخلی استفاده کنند
    عبدالکبیر: شرکت‌های عمرانی در افغانستان از تولیدات داخلی استفاده کنند

معاون سیاسی رئیس حکومت طالبان با تاکید بر ارتقای کیفیت تولیدات داخلی گفت: شرکت های عمرانی باید از محصولات و مواد داخلی استفاده کنند.

به گزارش رادیو دری؛ محمد عبدالکبیر در بازدید از دفتر مرکزی شرکت توسعه ملی و طرح‌های ساختمانی آن افزود: دولت سرپرست در تلاش است با اجرای طرح‌های بزرگ ملی در زمینه‌های مختلف، اقتصاد کشور را تقویت کند.

او اظهار کرد: دولت سرپرست تلاش می‌کند با استفاده از امکانات خود، طرح‌های بیشتری را در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، معادن، مدیریت آب‌ها، ترانزیت و تجارت منطقه‌ای آغاز و تکمیل کند. 

 

 عبدالرحمن عطاش رئیس عمومی شرکت توسعه ملی نیز در این بازدید گفت:  ساخت ساختمان مرکزی برای شرکت توسعه ملی، ساخت کانال قوش تپه، تولید مواد صنعتی، توسعه کشاورزی، ساخت شهرک‌های رهایشی، تولید ماشین آلات و دیگر طرح‌های بزرگ و ملی در دستور کار است. 

طالبان پس از به دست گرفتن کنترل افغانستان در اوت ۲۰۲۱، تأکید زیادی بر افزایش تولیدات داخلی در این کشور کرده و کوشیده اند تا وابستگی افغانستان را به واردات کاهش دهند.

طالبان سیاست‌هایی مانند کاهش مالیات بر شرکت‌های داخلی، حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان محلی و ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را در همین ارتباط در پیش گرفته‌ اند.

جلوگیری از واردات کالای بی کیفیت، با حمایت از تولیدات داخلی در افغانستان

تاکید طالبان بر بالابردن کیفیت تولیدات داخلی در افغانستان

کلیدواژه