سنبله 06, 1403 18:43 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به طرح وزیر صهیونیست برای ساخت کنیسه در مسجدالاقصی
    واکنش طالبان به طرح وزیر صهیونیست برای ساخت کنیسه در مسجدالاقصی

در پی اظهارات وزیر صهیونیست درباره لزوم ساخت یک کنیسه یهودی در مسجدالاقصی، طالبان با انتشار بیانیه ای این اظهارات را محکوم کردند.

به گزاش رادیو دری، در بیانیه حکومت طالبان آمده است که رژیم صهیونیستی نه تنها به هیچ گونه مقدسات و قوانین و اصول بین المللی احترام نمی گذارد؛ بلکه این قوانین را زیرپا گذاشته است و با چنین اقدامات غاصبانه در مورد اولین قبله مسلمانان، احساسات تمام مسلمانان جهان را برانگیخته است.

طالبان همچنین در این بیانیه گفته اند که حکومت سرپرست تمام خاک فلسطین از جمله مسجد الاقصی را متعلق به فلسطینیان می داند.

در انتهای این بیانیه، حکومت سرپرست افغانستان از جهان اسلام، کشورها و سازمان های بین المللی خواسته است که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند و جلو نسل کشی را بگیرند.

این بیانیه در واکنش به اظهارات تازه بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت کنیسه در مسجد الاقصی منتشر شده است.

بن گویر به تازگی گفته است: سیاست‌های ما اجازه نماز در کوه معبد (مسجد الاقصی) را می‌دهد. قانون برای یهودیان و مسلمانان برابر است و من قصد ساخت یک کنیسه در آنجا دارم.

اما این اظهارات با واکنش های جدی مواجه شد به طوری که حتی موشه آربل وزیر کشور رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات به رادیو ارتش اسراییل گفت که نتانیاهو سریعا باید در خصوص مسجد الاقصی جلو بن‌گویر را بگیرد.

سازمان ملل متحد نیز به این اظهارات واکنش نشان داد.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته در یک کنفرانس خبری این سخنان را محکوم کرد و خواستار جلوگیری بیشتر از تنش ها شد.

شهرک‌نشینان صهیونیست پرچم اسراییل را در مسجدالاقصی برافراشتند

کلیدواژه