ورود بیش از 32 هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون به ایران
(last modified 1403-06-08T14:49:09+00:00 )
سنبله 08, 1403 19:19 Asia/Kabul
  • ورود بیش از 32 هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون به ایران
    ورود بیش از 32 هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون به ایران

فرماندار شهرستان مرزی تایباد ایران گفت از 30 مرداد تاکنون 32 هزار و 500 زائر افغانستانی برای حضور در عتبات عالیات از مرز دوغارون وارد ایران شده اند.

مهدی شیردل فرماندار تایباد در مصاحبه با رادیو دری گفت سامانه روادید برای زوار اربعین ساعت 17 روز چهارشنبه هفتم شهریور/سنبله بسته شد و برای بالغ بر 66 هزار نفر روادید زیارت صادر شده است.

شیردل افزود: از این تعداد، بیش از 32 هزار و 500 نفر وارد دوغارون شدند و به سمت مرزهای غرب کشور حرکت کردند.

وی گفت: بنابر تصمیمات، تا پایان ماه صفر ورود به عراق برای زائران افغانستانی ممکن است ولی به جهت این که در سفر از دوغارون به مرزهای غربی با عراق به دو روززمان نیاز است زائران باید سفر خود را طوری تنظیم کنند که قبل از آغاز ماه ربیع الاول به مرزهای عراق برسند.

فرماندار تایباد گفت: در پذیرایی از زائران، نیروهای مردمی، نهادهای انقلابی آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام و نیروهای مسلح توان خود را به کار گرفتند و سعی کردیم در خور شأن زائران به آنان خدمت رسانی کنیم.

شیردل همچنین با اشاره به ورود زائران امام رضا (ع) در پایان ماه صفر و ضرورت خدمت رسانی به این گروه از زائران نیز گفت: ضرورت توجه به پشتیبانی و تقویت مجموعه خدمات مواکب درمانی، فرهنگی و پذیرایی احساس می شود و امیدواریم در این زمینه نیز مسؤولان ما را یاری کنند.

مهدی شیردل فرماندار تایباد همچنین با قدردانی از همه نیروهای مردمی، خیرین و موکب داران اربعین از آنان دعوت کرد در مرز دوغارون از زائران امام رضا (ع) نیز پذیرایی کنند.

فرماندار تایباد: مرز دوغارون مهیای خدمت به زائران افغانستانی اربعین است

کلیدواژه