سنبله 10, 1403 13:02 Asia/Kabul
  • انتقاد طالبان از کوتاهی جهان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی
    انتقاد طالبان از کوتاهی جهان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه حکومت طالبان با غیرقابل توجیه دانستن وضعیت فلسطین، خواستار اقدام فوری کشورهای جهان برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش رادیو دری، امیرخان متقی وزیر خارجه حکومت طالبان در سخنرانی در پنجاهمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در یائونده پایتخت کامرون بار دیگر نسل‌کشی جاری در غزه را محکوم کرد و کوتاهی در جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داد.

متقی موضوع فلسطین را فلسفه وجودی سازمان همکاری اسلامی خواند و گفت: جنگی که از یک قرن گذشته بدین‌سو برای نابودی مردم و سرزمین فلسطین در گرفته است و به‌ویژه با سرعتی که از یک سال گذشته نسل‌کشی عمدی، منظم و وحشیانه مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی جریان دارد، در تاریخ بی‌سابقه است.

وی افزود: با گذشت یک سال، نظم حاکم بین‌المللی نه‌تنها مانع ظالم نشده است بلکه از لحاظ مالی، نظامی و تبلیغاتی علیه مظلوم حمایت صورت می‌گیرد.

متقی این وضعیت را به هیچ وجه قابل توجیه ندانست و گفت: مسئولیت همه کشورهای بشردوست جهان به‌ویژه سازمان همکاری اسلامی است تا راه‌حلی فوری، عادلانه و دائمی برای مسأله فلسطین دریابند و برای تطبیق آن، اراده سیاسی، هماهنگی و امکانات لازم را پیدا کنند.

سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان همچنین با اشاره به دستاوردهای هیأت حاکمه کابل در سه سال گذشته، دو درخواست مشخص را برای همکاری با افغانستان مطرح کرد.

وی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و سایر کشورهای جهان خواست تا برای آزادسازی تمامی دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان، رفع تحریم‌های اقتصادی و ممنوعیت سفر بر سران طالبان تلاش جدی کنند.

متقی همچنین از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و سایر کشورهای جهان خواست تا در چارچوب منافع مشروع مشترک وارد مشارکت اقتصادی و تجاری با افغانستان شوند.

سازمان همکاری اسلامی پایان نسل‌کشی فلسطینیان را خواستار شد

درخواست سازمان همکاری اسلامی از طالبان

کلیدواژه