سنبله 11, 1403 12:18 Asia/Kabul

با تصمیم وزارت معارف حکومت سرپرست طالبان در مکاتب دولتی سراسر افغانستان همه روزه به مدت نیم ساعت کتاب تازه آماده شده درباره مسائل دینی تدریس خواهد شد.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مولوی محمد نعیم عمیر که در صدر هیأت وزارت معارف حکومت سرپرست طالبان به ولایت نورستان سفر کرده در نشست با کارمندان ریاست معارف آن ولایت گفت هدف سفر آنان به نورستان، گماشتن مبلغین جدید در تمام مکاتب این ولایت است.

مولوی عمیر گفته است که مبلغین تازه گماشته شده برای کارمندان و دانش آموزان مکاتب مربوط به ریاست معارف نورستان، کتابی را که به تازگی درباره مسایل دینی در وزارت معارف آماده شده همه روزه به مدت نیم ساعت تدریس خواهند کرد.

وی هدف از این کار را آموزش و تربیه کارمندان و دانش آموزان مکاتب به «روحیه دینی و شریعت غرای محمدی» خواند و از کارمندان، آموزگاران و دانش آموزان مربوط به ریاست معارف ولایت نورستان خواست تا سیرت و صورتشان را با شرعیات و احکام دین بیارایند.

مولوی عمیر از کارمندان اداره معارف نیز خواست تا با مراجعین برخورد حسنه داشته باشد.

در این نشست همچنان مولوی تاج محمد مطمئن رئیس معارف ولایت نورستان از کارمندان مربوطش خواست تا در تطبیق احکامات وزارت معارف و راهنمایی های هیأت وزارت معارف جدی باشند و هیچ گونه سهل انگاری نکنند.

وزارت معارف حکومت سرپرست طالبان در نظر دارد در تمام مکاتب افغانستان و ادارات مربوط به آن وزارت با گماشتن مبلغین جدید، کتاب آماده شده مسایل دینی را تدریس نماید.

ده‌ها تن از موسسۀ تحصیلات عالی نورستان فارغ شدند