سنبله 12, 1403 08:53 Asia/Kabul

سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های افغانستان را خانه مشترک همه افغان‌ها خواند و گفت: افغانستانی‌ها باید در خانه‌شان عزت و اکرام شوند .

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری؛ امیرخان متقی در بازدید از کنسولگری افغانستان در شهر استانبول ترکیه با بیان اینکه کارمندان و دیپلمات های سابق و کسانی که تازه به عنوان دیپلمات معرفی شده اند، همه برادر هم هستند خطاب به کارکنان کنسولگری افغانستان اظهار کرد: افغانستانی‌ها از مناطق مختلف ترکیه  نزد شما به این امید می آیند که به آنها خدمت‌ و کارشان انجام شود و شما به طور مشترک در خدمت، عزت و اکرام آنها تلاش کنید.

او خدمت رسانی به مردم را سیاست و هدف طالبان دانست و با اشاره به گسترش روابط و تعامل با کشورها اضافه کرد: تاکنون با شمار زیادی از کشورها رابطه برقرار و سفیر ما در این کشورها  پذیرفته  شده است و این روند ادامه دارد و در روزهای نزدیک  شاهد پیشرفت های بیشتر در عرصه روابط دیپلماتیک افغانستان با جهان خواهیم بود.

سرپرست وزارت خارجه طالبان گفت: اکنون در دورترین مناطق افغانستان، طالبان حاکمیت دارد، امنیت سراسری برقرار است، حزب بازی‌ها و اختلافات از بین رفته است و همه بدون تعصب و تبعیض کار می کنند.

اگر چه تاکنون شماری از کشورها سفیر حکومت طالبان را پذیرفته اند، اما هیچ کشوری  این گروه را به رسمیت نشناخته است.

طالبان: خواهان احیای روابط دیپلماتیک با کشورهای جهان هستیم

متقی: طالبان نمی‌خواهد افغانستان میدان رقابت‌های جهانی باشد

کلیدواژه