سنبله 13, 1403 13:58 Asia/Kabul

شهروندان هرات در مراسم های سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) بر تحکیم وحدت و اخوت اسلامی تاکید کردند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، عزاداران هراتی برگزاری هرچه باشکوه‌تر چنین محافل و همایش‌ها به منظور زنده نگهداشتن مناسبت های بزرگ اسلامی را از مسئولیت‌های مسلمانان می دانند و می گویند: پیروی از دستور حضرت رسول اکرم (ص) و راهنمایی های ائمه اطهار (ع) که چراغ روشن راه هدایت می باشد از مکلفیت‌های ماست و نباید لحظه ای از آن غفلت کرد.

در مراسم باشکوهی که به همین مناسبت در تکیه خانه بیت الجواد شهر هرات برگزار شده بود، سخنرانان در خصوص سجایا، اخلاق و روش زندگانی نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و توصیه های ایشان به خاطر حفظ وحدت و برادری صحبت کردند و از عزاداران خواستند تا با پیروی درست از دستورات اسلام مسئولیت‌های خود را به درستی ادا کنند.

حجت الاسلام رجب زاده سخنران محفل گرامیداشت از سالروز رحلت جانگداز رسول اکرم (ص) تصریح کرد: رسول الله (ص) کامل ترین انسان و دارای اخلاق حسنه بوده اند که بهترین سرمشق و الگویی مناسب برای هر مسلمان است.

در این مراسم حضور پرشور اقشار مختلف مردم نشان از عشق، علاقه و توجه آنان به اساس و ارزش های دین مقدس اسلام داشت.

آنان تاکید می کنند که دشمنان قسم خورده اسلام در طول تاریخ در پی برهم زدن دوستی ها و برادری‌های مسلمانان بودند و این دسیسه ها هنوز هم ادامه دارد.

جوانانی که به خاطر تجدید بیعت با نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار (ع) در مراسم سوگواری رحلت حضرت پیامبر اعظم اشتراک کرده بودند می گویند: دشمنان تلاش‌ مذبوحانه ای را برای نفوذ بین جوامع اسلامی و ترویج فرهنگ نادرست در مردم روی دست دارند که آگاهی و بینش مردم مسلمان افغانستان مانع به نتیجه رسیدن این دسیسه ها خواهد بود.

هرات در غرب افغانستان همزمان با سایر ولایت‌های کشور غرق در ماتم و اندوه سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) است.

همه ساله با حضور پرشور مردم در مساجد، تکایا و حسینیه های شهر هرات از این روز با برگزاری مجالس و همایش هایی تجلیل می شود.

برگزاری مراسم سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت سبط اکبر (ع) در غرب کابل

کلیدواژه