سنبله 14, 1403 10:00 Asia/Kabul

در نشست هماهنگی سخنگویان ادارات ملکی و نظامی در ولایات شرقی تأکید شد که سخنگویان افراد مورد اعتماد حکومت طالبان هستند و باید در حفظ این اعتماد و همکاری با رسانه‌ها بکوشند.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، در نشست دو روزه هماهنگی بین سخنگویان ادارات ملکی و نظامی حکومت در ولایات شرقی که از جانب وزارت اطلاعات و فرهنگ در شهر جلال آباد برگزار شد، هدایات پالیسی/خط مشی رسانه‌های رهبری طالبان و ریاست الوزرای حکومت سرپرست که برای سخنگویان ادارات و افراد نشراتی آماده شده توضیح و تشریح گردید و از آنها خواسته شد تا در تطبیق آن بکوشند.

مولوی ضیاءالحق حقمل سرپرست معینیت نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در صحبت‌هایش در این نشست از سخنگویان خواست تا همکاری و هماهنگی نزدیک با رسانه‌ها داشته باشد.

وۍ گفت: سخنگویان ادارات افراد مورد اعتماد نظام هستند و باید در حفظ و نگهداری این اعتماد و همچنان تطبیق پالیسی رسانه ای کار کنند.

مولوی سعید احمد بنوری معاون والی ننگرهار در سخنانش فعالیت‌ ریاست‌های اطلاعات و فرهنگ ولایات را در شرایط کنونی موثر خوانده افزود: در مدت سه سال گذشته کارکردها و دستاوردهای این ادارات بی نظیر است.

قاری سعید خوستی مشاور ارشد وزارت اطلاعات و فرهنگ از سخنرانان دیگر این نشست ما توانستیم در شرایط نسبتا بحرانی رسانه‌ها را خوب مدیریت کنیم  و این نمایانگر پالیسی و کارکردهای مسئولان نظام می باشد.

وی افزود: زبان رسانه ای مسئولان نظام نرم و پرعاطفه می باشد و به هیچ مخالف سیاسی خویش الفاظ زشت و رکیک به کار نبرده است بنا براین  سخنگویان نیز لازم است تا در پیروی از مسئولان نظام به پیش بروند.

مولوی عبدالحق حماد مسئول کپی رایت وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز خطاب به سخنگویان گفت: همان‌گونه که در دو دهه مبارزه مسلحانه بر دشمنان دین و وطن پیروز شدیم اکنون وقت آن رسیده که در مبارزه فکری نیز برنده این نبرد باشیم.

قرار است در روز دوم این نشست مشکلات، نظرات و پیشنهادهای اصحاب رسانه ها نیز شنیده شود و راه‌های حل آن جستجو گردد.

طالبان: رسانه‌ها باید طبق سیاست ما فعالیت کنند

کلیدواژه