سنبله 14, 1403 18:28 Asia/Kabul
  • کنگره آمریکا آنتونی بلینکن را درباره خروج از افغانستان احضار کرد
    کنگره آمریکا آنتونی بلینکن را درباره خروج از افغانستان احضار کرد

کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور را برای شهادت در مورد خروج فاجعه‌بار نیروهای آمریکایی از افغانستان احضار کرد.

به گزارش رادیو دری؛ مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به بلینکن هشدار داد که اگر ۱۹ سپتامبر در کمیته حاضر نشود، با اتهام اهانت به مجلس روبه‌رو خواهد شد.

مایکل مک‌کال روز سه‎‌شنبه ۱۳ سنبله، در نامه‌ای به وزارت خارجه آمریکا نوشت که مقام‌های سابق و کنونی ایالات متحده تایید کرده‌اند که آنتونی بلینکن «تصمیم‌گیرنده نهایی» در مورد خروج نیروهای آمریکایی و روند تخلیه از افغانستان بوده است.

وی از بلینکن خواسته است که با حضور در کمیته روابط خارجی در مورد نقش خود در این روند پاسخ دهد.

این در حالی است که متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  ۱۳ سنبله در بیانیه‌ای صدور احضاریه برای شهادت آنتونی بلینکن در کمیته روابط خارجی را «غیرضروری» خوانده و گفته است که وزیر خارجه تاکنون ۱۴ بار در کنگره در مورد خروج آمریکا از افغانستان شهادت داده است.

میلر همچنین گفت که وزارت خارجه بیش از ۲۰ هزار صفحه حاوی اطلاعات و مدارک مربوط به خروج آمریکا از افغانستان را در اختیار این کمیته قرار داده است.

کمیته روابط خارجی کنگره در ماه‌های گذشته تعداد زیادی از مقام‌های آمریکایی دخیل در روند خروج ایالات متحده از افغانستان برای شهادت فراخوانده است.

این کمیته قرار است در پایان تحقیقات خود، گزارش مفصل آن را منتشر کند.

مک کال: وزارت خارجه آمریکا اسناد خروج از افغانستان را از کنگره مخفی می‌کند

مک‌کال: خروج از افغانستان آشفته و فاجعه آمیز بود

کلیدواژه