سنبله 18, 1403 10:06 Asia/Kabul

آغاز کار عملی پروژه تاپی در ولایت هرات، ایجاد اشتغال، توسعه فعالیت های اقتصادی، رونق صنعت و تولید را در پی خواهد داشت.‎

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مسئولان وزارت خارجه حکومت طالبان در سفرهایی که به ولایت هرات داشتند از آغاز کار عملی این پروژه در چند روز آینده خبر داده و در دیدارهایی که با مقام های کشور ترکمنستان داشتند، آمادگی جهت افتتاح این برنامه کلان اقتصادی را اعلام کردند.

فرید احمد ایوبی آمر اطلاعات اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات در گفتگو با رادیو دری، پروژه انتقال گاز از کشور ترکمنستان و از طریق افغانستان و پاکستان به کشور هند «تاپی» را یکی از بزرگترین طرح های اقتصادی منطقه ای دانست که باعث رونق اقتصادی، تامین انرژی مورد نیاز مردم افغانستان و سایر کشورهای منطقه خواهد شد.

ایوبی با اشاره بر اینکه تمامی آمادگی ها برای افتتاح این پروژه در خاک افغانستان گرفته شده است، تصریح کرد: پایپ‌لاین پروژه تاپی در خاک افغانستان، بازسازی راه‌آهن، برق و فایبر نوری از سایر بخش هایی است که بر اجرای فوری آن در دیدارهای مقام های 2 کشور تاکید شده است.

آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات ضمن بیان اینکه قرار است در روزهای آینده، هرات میزبان برنامه افتتاح پروژه تاپی باشد، اظهار داشت: بخش اعظم این پروژه از خاک افغانستان و از ولایت های هرات، فراه، نیمروز ، هلمند و قندهار می گذرد که برای هزاران تن از مردم کشور ایجاد کار و اشتغال را در پی خواهد داشت.

آمادگی‌‌ برای افتتاح پروژه تاپی؛ دیدار متقی با وزیر خارجه ترکمنستان

کلیدواژه