سنبله 18, 1403 13:00 Asia/Kabul

مکتب امیر علی شیر نوایی در ولسوالی خواجه غار تخار که طی دو دهه جنگ به مخروبه تبدیل شده است نیاز به بازسازی دارد و آموزگاران این مکتب از حکومت خواهان ترمیم ساختمان آن هستند.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، شماری از آموزگاران در ولسوالی خواجه غار ولایت تخار می‌گویند: دو دهه جنگ میان نیروهای وقت حکومت گذشته و طالبان باعث تخریب ساختمان این مکتب شد و اکنون از سه سال بدینسو دانش آموزان در یک مکان مخروبه و نیز زیر چادر و سایه درخت آموزش می بینند.

آموزگاران این مکتب می‌گویند: روند آموزش در این مکتب به دلیل نبود فضای مناسب مختل شده است و اگر حکومت توجه نکند نهایتاً قادر به ادامه آموزش و پرورش در این محل نخواهند بود

استاد گل میر بارکزی که از شانزده سال بدینسو در این مکتب مصروف تدریس است، می‌گوید: این لیسه در مرکز درگیری نیروهای دو طرف قرار داشت و بنابر اصابت گلوله‌های طرف جنگ، بیشترین آسیب را دیده است.

این آموزگار از حکومت می‌خواهد که برای آموزش جوانان نیاز به بازسازی این مکتب است و باید در این قسمت توجه صورت گیرد.

عبدالغفور احمدی آمر لیسه امیر علی شیر نوایی می‌گوید: این مکتب در سال ۱۳۷۳ با همکاری مالی مردم محل در زمین شخصی ساخته شده و اکنون بنابر درگیری های دو دهه پسین به یک مخروبه مبدل گردیده است.

مسئولان در ریاست معارف تخار مشکلات موجود در این مکتب را می‌پذیرند اما می‌گویند تلاش می کنند تا در سال پیش رو برای ترمیم آن کاری انجام بدهند.

 

ساخت و بازسازی ۹۲ مکتب در ولایت تخار

 

کلیدواژه