تصادف اتوبوس حامل زائران افغانستانی در خاک ایران؛ بیشتر زخمی‌ها سرپایی درمان شدند
(last modified 1403-06-18T11:36:03+00:00 )
سنبله 18, 1403 16:06 Asia/Kabul
  • تصادف اتوبوس حامل زائران افغانستانی در خاک ایران؛ بیشتر زخمی‌ها سرپایی درمان شدند
    تصادف اتوبوس حامل زائران افغانستانی در خاک ایران؛ بیشتر زخمی‌ها سرپایی درمان شدند

۵۰  نفر از مسافران افغانستانی که صبح امروز در پی برخورد اتوبوس مسافربری حامل آنها با یک دستگاه کامیون در قلمرو استان خراسان رضوی ایران زخمی شده بودند به صورت سرپایی درمان شدند.

به گزارش رادیو دری؛ دکتر غلامعباس کافی رئیس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: از ۵۵ مصدوم  این حادثه، ۵۰  نفر از مصدومان  که دچار جراحت های جزئی شده بودند، خدمات درمانی اولیه را به صورت سرپایی دریافت کردند و پنج نفر دیگر به دلیل شدت جراحات به بیمارستان امدادی منتقل شدند.

 مدیر مرکز آموزشی درمانی امداد سبزوار گفته است: از مجموع مصدومان انتقال یافته به این مرکز امدادی، یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه، یک نفر در بخش جراحی مغز و اعصاب و یک نفر در بخش جراحی ارتوپدی بستری شده اند و دو نفر دیگر نیز در بخش فوریت های پزشکی تحت نظر هستند.

این اتباع افغانستانی، سرنشینان اتوبوسی بودند که صبح امروز در مسیر بازگشت از عتبات عالیات در جاده سبزوار به نیشابور( استان خراسان رضوی ایران) بر اثر برخورد با کامیون باربری دچار سانحه شد.

این حادثه ترافیکی ساعت ۵ صبح امروز در  کیلومتر ۵۰ جاده سبزوار به نیشابور روی داد و  پس از وقوع آن، در کوتاه ترین زمان، سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ حسین میش‌مست فرمانده پلیس‌راه خراسان رضوی، خستگی و خواب‌آلودگی راننده افغانستانی و بی‌توجهی به جلو را علت این تصادف اعلام کرده است.

 این اتوبوس متعلق به کشور افغانستان و حامل اتباع و مسافران افغانستانی بود که از زیارت عتبات عالیات به کشورشان بازمی گشتند.

افزایش دو برابری ورود زائران افغانستانی به ایران برای حضور در راهپیمایی اربعین

زائران افغانستانی اربعین تا 12 سنبله می‌توانند وارد ایران شوند

 

کلیدواژه