مک کال: دولت بایدن افکار عمومی را در مورد خروج از آمریکا گمراه کرد
(last modified 1403-06-19T11:37:14+00:00 )
سنبله 19, 1403 16:07 Asia/Kabul
  • مک کال: دولت بایدن افکار عمومی را در مورد خروج از آمریکا گمراه کرد
    مک کال: دولت بایدن افکار عمومی را در مورد خروج از آمریکا گمراه کرد

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان افغانستان، دولت بایدن را متهم کرد که افکار عمومی را در مورد خروج بی نظم آمریکا از افغانستان گمراه کرده است.

به گزارش رادیو دری؛ مایکل مک کال در گفتگو با رسانه ها بار دیگر از بایدن به دلیل تخلیه مرگبار نیروهای آمریکایی از افغانستان که به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی در یک بمب گذاری انتحاری انجامید، انتقاد کرد.

او همچنین، کامالا هریس، معاون بایدن را به دلیل نقش داشتن در این حمله هدف انتقاد قرار داد.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قرار است فردا گزارش خود را در مورد خروج آمریکا از افغانستان منتشر کند.

در این گزارش به شدت از دولت بایدن در مورد خروج از افغانستان انتقاد شده است و بایدن و دولت او به نادیده گرفتن هشدارهای مکرر مقامات نظامی، مشاوران امنیت ملی و متحدان آمریکا متهم شده اند.

گزارش همچنین از زلمی خلیل‌زاد به دلیل توافق دوحه، تضعیف حکومت افغانستان از طریق کنار گذاشتن آن از مذاکرات و نیز تضعیف سیاست دیرینه آمریکا مبنی بر مذاکره نکردن با تروریست ها انتقاد کرده است.

این گزارش می‌ افزاید: خلیل‌زاد در مذاکرات با ارتش آمریکا مشورت نکرد و آنها را در مورد شرایط دقیق توافق، در تاریکی رها کرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:  این تخلیه ۱۲۴ هزار نفر را از افغانستان خارج کرد، اما کسانی که واجد شرایط بودند، مانند بسیاری از افغان‌هایی که در جنگ ۲۰ ساله به ارتش آمریکا کمک کرده بودند، نتوانستند کشور را ترک کنند.

این گزارش افزوده است: خروج از افغانستان پیامدهای بلندمدتی برای امنیت ملی آمریکا خواهد داشت و این تحقیقات نشان می دهد که آنچه در افغانستان اتفاق افتاد بسیار بدتر بود.

مک‌کال: خروج از افغانستان آشفته و فاجعه آمیز بود

مک کال: وزارت خارجه آمریکا اسناد خروج از افغانستان را از کنگره مخفی می‌کند

کلیدواژه