سنبله 20, 1403 13:59 Asia/Kabul
  • وزیر آموزش و پرورش ایران از تعیین تکلیف ثبت نام اتباع خارجی در مکاتب این کشور خبرداد
    وزیر آموزش و پرورش ایران از تعیین تکلیف ثبت نام اتباع خارجی در مکاتب این کشور خبرداد

وزیر آموزش و پرورش ایران از تعیین تکلیف ثبت نام اتباع و مهاجرین خارجی در مکاتب این کشور و ابلاغ دستورالعمل این ثبت نام خبر داد.

به گزارش رادیو دری، علیرضا کاظمی وزیرآموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در بیستمین جلسه ستاد مهر که با حضور اعضای این ستاد به صورت حضوری و آنلاین که در محل این وزاتخانه برگزار شد، از ابلاغ دستورالعمل ثبت نام اتباع و مهاجرین خارجی در مدارس این کشور خبرداد.

وی پیش از این با تاکید بر این‌که تحصیل دانش آموزان اتباع و مهاجرین خارجی برای ایران بسیار مهم است، گفته بود این موضوع مسائل امنیتی، تربیتی، آموزشی و ... دارد که باید به همه این مسائل توجه شود.

وزیر آموزش و پرورش ایران خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که مشکلات و دغدغه‌های عده‌ای را که به صورت غیرقانونی و غیرمجاز مهمان ما هستنند به نحو مناسب برطرف کنیم و در حال تمهید مقدمات هستیم و جای نگرانی وجود ندارد. 

این در حالی است که دادستان کل ایران نیز با صدور بخشنامه‌ای، بر پوشش تحصیلی کامل همه اطفال و نوجوانان مقیم این کشور صرف نظر از ملیت آنان تاکید کرده و گفته است تمامی افراد زیر ۱۸ سال باید در مدارس ثبت نام شوند و عذری برای امتناع از پذیرش آنان وجود ندارد.

پیش ثبت نام دانش آموزان اتباع و مهاجرین خارجی آغاز شد

وزیر آموزش و پرورش ایران: برای ثبت نام اتباع نباید هیچ وجهی دریافت شود

کلیدواژه