سنبله 21, 1403 11:45 Asia/Kabul
  • ملاحسن آخند برای افتتاح پروژه تاپی به ترکمنستان رفت
    ملاحسن آخند برای افتتاح پروژه تاپی به ترکمنستان رفت

ملامحمدحسن آخند رئیس الوزرای حکومت طالبان امروز صبح به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه پروژه تاپی و سایر پروژه‌های انکشافی میان افغانستان و ترکمنستان، در صدر یک هیات عالی رتبه به ترکمنستان سفر کرد.

به گزارش رادیو دری، دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرای حکومت طالبان در شبکه اجتماعی ایکس صبح امروز از سفر ملا محمد حسن آخند در رأس یک هیات عالی رتبه به ترکمنستان به منظور شرکت در مراسم افتتاح پروژه تاپی و سایر پروژه‌های انکشافی (نفت و گاز، انرژی و ترانسپورت) میان دو کشور خبر داده است.

به گفته این ریاست، وی از میدان هوایی بین المللی هرات به منظور اشتراک در مراسم افتتاح و آغاز کار تاپی، به منطقه اسلیم چشمه، مرو ترکمنستان سفر نموده است.

گفتنی است که این مقام ارشد حکومت طالبان دومین فرد حکومت کنونی افغانستان به شمار می‌رود که بنابر اهمیت خاص این پروژه‌ها عازم کشور ترکمنستان شده است.

این در حالی است که شماری از کارشناسان افتتاح این پروژه‌ها را برای آینده اقتصادی و سیاسی افغانستان مهم عنوان کرده و می‌گویند که نه تنها کشور به بازارهای جهان دست خواهد یافت بلکه با ایجاد زمینه‌های شغلی در داخل کشور فاصله میان حکومت و مردم نیز کاهش خواهد یافت.

آمادگی‌‌ برای افتتاح پروژه تاپی؛ دیدار متقی با وزیر خارجه ترکمنستان

بهره برداری از طرح تاپی هرات را در روز چهارشنبه تعطیل کرد

کلیدواژه