سنبله 22, 1403 16:49 Asia/Kabul

ده‌ها تن از جوانان در ولایت ننگرهار آموزش‌های مسلکی اشتغال آنلاین را کسب کردند.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، قاری محمد آصف زهیر آمر جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار می گوید به کمک ادارات کمک کننده، سومین بار نزدیک به 90 تن از جوانان را به مدت سه ماه در رشته های کامپیوتر، به دست آوردن اشتغال به صورت آنلاین و همچنان فراهم نمودن زمینه ها برای ایجاد اشتغال کوچک آموزش دادند.

آمر جوانان ننگرهار افزود: تعدادی از این جوانان توانستند هنگام آموزش از طریق آنلاین شغل به دست آورند و به این گونه به خانواده هایشان کمک کنند.

ممتاز صافی یک تن از جوانان که این آموزش را کسب نموده می گوید بعد از اینکه یاد گرفت اشتغال کوچک چگونه و از کجا آغاز می شود توانست نزدیک منزلش مرکز فروش لبنیات را ایجاد نماید که اکنون از طریق آن در حل مشکلات اقتصادی خانواده اش همکاری می نماید.

صفی الله یک جوان دیگر می گوید با استفاده از آموزش های به دست آوردن اشتغال از طریق آنلاین توانسته است آنقدر پول به دست بیاورد که مشکل مالی خود و خانواده خویش را حل کند.

این سومین بار است که آمریت جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار برای جوانان این ولایت زمینه آموزش های مسلکی رایگان را فراهم می نماید.

جوانانی که این آموزش ها را کسب می کنند از آن رضایت دارند و خواهان ادامه این گونه برنامه ها هستند.

این جوانان آموزش دیده همچنان از جوانان دیگر می خواهند تا از این فرصت به دست آمده استفاده کنند و تغییرات مثبت را در زندگی خود به وجود آورند.

مرکز آموزش و انکشاف «کار آزاد آنلاین» در هرات افتتاح شد

کلیدواژه