سنبله 23, 1403 13:21 Asia/Kabul
  • شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی افغانستان جنایت دایکندی را محکوم کردند
    شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی افغانستان جنایت دایکندی را محکوم کردند

شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف در افغانستان در پیام های جداگانه ای حمله تروریستی روز پنج شنبه علیه شیعیان دایکندی را که به استقبال زائران اربعین می رفتند به شدت محکوم کردند.

به گزارش رادیو دری؛ عبدالله عبدالله رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با انتشار پیامی در صفحه ایکس نوشت: «‌کشتار بی رحمانه هموطنان معصوم‌مان را به شدت محکوم می‌کنیم.»

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان هم در پیامی، این حادثه را «دلخراش‌ترین نوع خشونت» خوانده است که در آن، جان انسان‌های بی‌گناه را آن هم به خاطر تلاش برای زندگی مسالمت‌آمیز می‌گیرند.

رحمت‌الله نبیل افزود: هموطنان بی‌گناه هزاره ما امروز در دایکندی با ابزار افراطی گری دینی به نام داعش جان خود را از دست داده‌اند.

او ایجاد یک روایتی جدید برای افغانستان را خواستار شد که براساس آن، همه اقوام فارغ از مذهب و قومیت از حقوق برابر و امنیت برخوردار باشند.

جبهه متحد افغانستان نیز در بیانیه‌ای، این حادثه را نشان دهنده نفوذ وحشت و بربریت به مناطق مرکزی افغانستان دانسته و تصریح کرده است: در این جنایت، قوم هزاره و شیعیان افغانستان به‌طور سیستماتیک  هدف قرار گرفته‌اند.

در این بیانیه تاکید شده است:  این حملات و حملات چندروز پیش در غرب کابل انتظارات جامعه جهانی از طالبان را برای مقابله با تروریسم نادرست نشان داده است.

جبهه آزادی افغانستان نیز این رویداد را «نسل کشی و جنایت علیه بشریت» خوانده و آن را محکوم کرده است.

آمادگی سفارت ایران در کابل برای همکاری در مجازات عوامل جنایت تروریستی در دایکندی

داعش مسوولیت حمله تروریستی در دایکندی را پذیرفت

کلیدواژه