سنبله 24, 1403 15:55 Asia/Kabul
  • نشریه انگلیسی:طالبان از حضور حمزه بن لادن در افغانستان آگاه است
    نشریه انگلیسی:طالبان از حضور حمزه بن لادن در افغانستان آگاه است

نشریه انگلیسی میرور در گزارشی ادعا کرده که حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده، زنده و ساکن افغانستان است و رهبران طالبان به طور منظم با او ملاقات می کنند.

به گزارش رادیو دری؛ نشریه میرور نوشته است: حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده که به نظر می رسید کشته شده، زنده است و نقش فعالی در تجدید حیات القاعده در افغانستان دارد.

در این گزارش ادعا شده است: رهبران طالبان از حضور حمزه بن لادن در افغانستان آگاه هستند، به طور منظم با او ملاقات و امنیت او و خانواده‌اش را تضمین می‌کنند.

میرور همچنین رابطه  القاعده و طالبان را مستحکم توصیف و تصریح کرده است: حمزه، رهبری القاعده را برعهده گرفته است و این گروه را به سمت قوی‌ترین دوران تجدید حیات خود از زمان جنگ عراق هدایت می‌کند و در حال تجدید قوا و آماده شدن برای حملات آینده به اهداف غربی است.

این گزارش همچنین از حضور عبدالله بن لادن برادر حمزه در کنار او و در کادر رهبری القاعده خبر داده است.

همزمان چندی پیش احمدضیا مسعود معاون کرزی در دوران ریاست جمهوری اش مدعی شده بود که حمزه بن لادن در افغانستان، با دختر ملاعمر (خواهر ملامحمد یعقوب مجاهد) ازدواج کرده و با رهبران طالبان روابط نزدیکی دارد

این خبرها با اطلاعات منتشر شده از سوی دولت آمریکا در تناقض است.

دولت آمریکا پیش از این  اعلام کرده بود که حمزه بن لادن سال ۲۰۱۹ در عملیاتی کشته شده است.

با این حال گزارش های سازمان های بین المللی نیز از گسترش حضور القاعده در افغانستان پرده برمی دارد؛ موضوعی که همواره با تکذیب طالبان رو به رو شده است.

احمدضیا مسعود: پسر بن لادن داماد ملا عمر است

مقام طالبان: حضور القاعده و داعش در افغانستان واقعیت ندارد

کلیدواژه