سنبله 24, 1403 16:17 Asia/Kabul
  • معین وزارت داخله طالبان: با هر تهدید تروریستی مبارزه می‌کنیم
    معین وزارت داخله طالبان: با هر تهدید تروریستی مبارزه می‌کنیم

معین وزارت امور داخله طالبان تاکید کرد: حکومت سرپرست افغانستان با هرگونه تهدید و فعالیت‌احتمالی گروه‌های تروریستی در این کشور، مبارزه جدی خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری؛ محمد نبی عمری در کنفرانس همکاری در امنیت عمومی جهانی در چین مدعی شد: افغانستان به کشوری امن تبدیل شده و هم اکنون هیچ گروه جنایی سازمان‌یافته‌ و ضد امنیتی که برای افغانستان و سایر کشورها مایه نگرانی باشد، در افغانستان وجود ندارد.

او اطمینان داد: هیچ تهدیدی از قلمرو افغانستان برای کشورهای منطقه و فرا منطقه وجود نخواهد داشت و حکومت طالبان با هر گونه تهدید و فعالیت‌ احتمالی گروه‌های تروریستی در این کشور، به طور جدی مبارزه خواهد کرد.

این کنفرانس بین المللی با حضور وزیران داخله بیش از 122  کشور‌ جهان در چین برگزار شد.

ادعای مقامات طالبان درباره تامین امنیت و نبود هیچ گونه تهدید تروریستی در این کشور در حالی است که برخی گزارش های بین المللی از گسترش حضور القاعده در افغانستان حکایت دارد.

همچنین داعش که بنابر ادعای مقامات طالبان، در افغانستان سرکوب شده است، هر از چند گاهی دست به عملیات تروریستی در این کشور می زند که در آخرین مورد آن، روز پنج شنبه گذشته در دایکندی بیش از 14 تن بر اثر حمله این گروه تروریستی به شهادت رسیدند.

مقام طالبان: حضور القاعده و داعش در افغانستان واقعیت ندارد

هشدار مقام‌های پیشین آمریکا درباره تجدید قوای گروههای تروریستی در افغانستان

کلیدواژه