سنبله 25, 1403 13:18 Asia/Kabul
  • طالبان: طرح تجزیه افغانستان را ناکام کردیم
    طالبان: طرح تجزیه افغانستان را ناکام کردیم

نورالله نوری، سرپرست وزارت سرحدات (مرزها) اقوام و قبایل حکومت طالبان، در مراسم فارغ التحصیلی سه خلبان که در کابل برگزار شد، گفته است که طالبان برنامه تجزیه افغانستان را خنثی کرده است و این گروه به دنبال «آبادانی» کشور است.

به گزارش رادیو دری، «نورالله نوری» وزیر امور مرزها، اقوام و قبایل حکومت طالبان در مراسمی گفت دشمنان افغانستان طی حدود 5 دهه گذشته تلاش کردند تا افغان‌ها را از هم جدا کرده و کشور را تجزیه کنند، اما حکومت جدید کابل این برنامه را خنثی کرد.

نوری در مراسم دانش‌آموختگی شماری از خلبانان حکومت طالبان که در کابل برگزار شد، گفت: هیات حاکمه برای آبادانی افغانستان تلاش می‌کند.

پیش از این نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر داخله حکومت طالبان گفته بود، دشمنان افغانستان تلاش داشتند تحت عناوین مختلف افغانستان را تجزیه کنند و در میان اقوام تفرقه ایجاد کنند، اما این دسیسه دشمنان خنثی شد.

حقانی اظهار کرده بود: دشمنان می‌خواستند افغانستان را درگیر یک فتنه کنند که شمال و جنوب و غرب و شرق به جزیره‌های مختلف تقسیم شود.

وی با تأکید بر اینکه اکنون همه گروه‌های مغرض از افغانستان خارج شده‌اند، با اشاره به نظام جمهوریت گفته بود: حاکمان وقت سوء تفاهم ایجاد کرده بودند و ما این سوء تفاهم را از بین می‌بریم. از این به بعد دسیسه دشمنان خنثی می‌شود و محبت و اعتماد افزایش می‌یابد.

طالبان: خیال تجزیه افغانستان محقق نمی شود

کلیدواژه