سنبله 26, 1403 09:23 Asia/Kabul

کار بازسازی کانال بزرگ آبرسانی در ولایت لغمان آغاز گردید.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مولوی عبدالطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب حکومت طالبان در مراسم افتتاح  بازسازی این کانال گفت: کانال شاهی ولایت لغمان دارای دو فاز می باشد که طول مجموعی این کانال هفتاد کیلومتر است و بخش نخست فاز اول آن به طول بیشتر از شش کیلومتر می باشد که به هزینه مبلغ هشت ملیون دلار بودجه وزارت آب و انرژی از جانب یک شرکت خصوصی افغانی بازسازی می گردد که با تکمیل شدن بخش نخست فاز اول آن پنج هزار هکتار زمین زیر آب و آماده فعالیتهای کشاورزی خواهد شد.

آغاز کار بازسازی پروژه کانال شاهی در ولایت لغمان 

وزیر آب و انرژی حکومت طالبان گفت: کار بازسازی بخش دوم این کانال را یک سرمایه گذار افغان برعهده گرفته است که با سرمایه گزارش اش، این کانال بازسازی وهمزمان با آن بند برق کله گوش در ولایت لغمان نیز آماده فعالیت خواهد شد.

به گفته موصوف با تکمیل شدن کار بازسازی کانال شاهی لغمان  بیش از بیست وپنج هزار هکتار زمین زیر آب خواهد شد.

سرپرست وزارت آب و انرژی حکومت طالبان افزود: برای مهار کردن آب در کشور متعهد است و پنج پروژه دیگر مهار کردن آب را آماده نموده که به زودی کار آن هم آغاز خواهد شد.

کانال شاهی که در ولسوالی الینگار ولایت لغمان موقعیت دارد با داشتن هفتاد کیلومتر طول، ظرفیت آبیاری بیش از بیست و پنج هزار هکتار زمین را دارد.

ساخت یک کانال آبرسانی با همکاری ژاپن در ننگرهار

وعده والی لغمان برای اجرای طرح کانال شاهی در سال آینده

کلیدواژه