سنبله 26, 1403 15:34 Asia/Kabul
  • دوستم: شورای مقاومت ملی افغانستان حکومت در تبعید تشکیل دهد
    دوستم: شورای مقاومت ملی افغانستان حکومت در تبعید تشکیل دهد

عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش اسلامی افغانستان از شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان خواست حکومت در تبعید تشکیل دهد.

به گزارش رادیو دری؛ دوستم  در نشست آن‌لاین شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان گفت: این شورا باید موازی با حکومت سرپرست طالبان یک حکومت در تبعید تشکیل دهد.

او افزود: رهبر این حکومت باید کسی باشد که بتواند پاسخ هبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان را بدهد.

رهبر حزب جنبش اسلامی افغانستان با  بیان اینکه طالبان از طریق یک معامله بر افغانستان مسلط شده است مدعی شد: عمر حاکمیت این گروه کوتاه است.

دوستم با اشاره به اختلافات میان گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی اظهار کرد: "باید از تاریخ و گذشته‌ها بیاموزیم‌. دیگر آن اشتباهات را تکرار نکنیم‌. یکدیگر را بپذیریم و قبول کنیم که در گذشته سیاست ما اشتباه بوده است."

وی تأکید کرد: یکه‌تازی به نفع هیچ‌کس نیست و رهبران و سیاست‌مداران مخالف طالبان باید به مردم اطمینان بدهند که متحد هستند.

محمدیونس قانونی از اعضای برجسته حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز در این نشست ادعا کرد: طرح تشکیل یک حکومت برون‌مرزی امروز در بیشتر محافل بین‌المللی مطرح است و  نشانگر عبور کشورها از تعامل تاکتیکی با طالبان به تقابل راهبردی با این گروه است.

وی با بیان اینکه تفکر طالبانی نه برای مردم ما و نه برای دنیا قابل قبول است مدعی شد: ایدئولوژی حاکم بر افغانستان به دنیا پیام صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز مخابره نمی‌کند، بلکه امنیت دنیا و منطقه را تهدید می‌کند و به همین دلیل دیر یا زود طالبان محکوم به شکست هستند.

هشدار شورای مقاومت ملی افغانستان درباره تغییر قانون اساسی به دست طالبان

شورای مقاومت ملی افغانستان: کشور ما نیازمند یک دولت قانونمند و مقتدر است

کلیدواژه