سنبله 26, 1403 19:21 Asia/Kabul
  • هشدار طالبان: داعش در غرب کابل است؛ شیعیان اجتماع نکنند
    هشدار طالبان: داعش در غرب کابل است؛ شیعیان اجتماع نکنند

استخبارات طالبان درباره حضور داعش در غرب کابل هشدار داده و از شیعیان پایتخت خواسته است برای مدتی ضمن پرهیز از هر گونه اجتماع، از برگزاری مراسم استقبال از زائران کربلا خودداری کنند.

به گزارش رادیو دری؛ در پی جنایت تروریستی اخیر در ولایت دایکندی، مسوولان استخبارات طالبان در نشستی با بزرگان محلی، ائمه مساجد و نمایندگان ساکنان غرب کابل به آنان هشدار داده است که برای پذیرایی از زائران بازگشته از کربلا مراسمی برگزار نکنند.

مسوولان استخبارات طالبان درباره احتمال حملات داعش در منطقه غرب کابل هشدار داده و افزوده اند: بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی که در اختیار کمیسیون هماهنگی امنیتی قرار گرفته، سطح تهدیدات امنیتی داعش افزایش یافته است و  شیعیان باید برای مدتی از برگزاری برنامه‌های بزرگ و تجمعات خودداری کنند.

در این جلسه از علمای شیعه خواسته شده است که با شرکت‌های سیاحتی و زیارتی تماس بگیرند و تاکید کنند که زائران را در مناطق پرازدحام از جمله غرب کابل و به ویژه «جاده شهید مزاری» که منطقه‌ای شیعه‌نشین است، از موترها پیاده نکنند و از زائران و خانواده‌های‌شان نیز بخواهند که از برگزاری مراسم‌ استقبال، خودداری کنند.

در پی این هشدار، کمیسیون هماهنگی امنیتی طالبان از خانواده‌های زائران خواسته است که آنان را در منطقه‌ای موسوم به «شهرک امید سبز» یا بخش‌های دیگر شهر کابل، از موترها پیاده کنند.

این هشدار در شرایطی صادر شده است که پنج شنبه هفته گذشته، شماری از شیعیان ولایت دایکندی در مرز میان دایکندی-غور در مسیر استقبال از زائران اربعین، هدف تیرباران افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند که در نتیجه آن، 14 نفر شهید و چهار تن دیگر زخمی شدند.

مسوولیت این حمله را گروه داعش بر عهده گرفت.

هشدار استخبارات طالبان به ساکنان غرب کابل در حالی است که طالبان پیش از این بارها ادعا کرده‌اند که داعش در افغانستان سرکوب و امنیت سراسری برقرار شده است.

واکنش ها به حمله تروریستی در دایکندی/ طالبان حمله به غیرنظامیان را «وحشیانه» توصیف کرد

ایران: طالبان فوراً عوامل جنایت تروریستی در دایکندی را مجازات کند

داعش مسوولیت حمله تروریستی در دایکندی را پذیرفت

کلیدواژه