سنبله 28, 1403 13:47 Asia/Kabul

با آنکه مقام های محلی در هرات برنامه جمع آوری کودکان خیابانی و تکدی گرها را موفق ارزیابی کرده اند اما شهروندان هرات می گویند حضور این افراد در خیابان ها افزایش مجدد یافته است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، شهروندان هرات با تاکید بر اینکه در چند ماه گذشته و در پی تصمیم حکومت به جمع آوری کودکان خیابانی و افرادی که اقدام به گدایی می کردند، وضعیت بهتر شده بود، می گویند: مسئولان حکومتی برای ساماندهی این افراد و ایجاد زمینه های کاری برای آنان باید برنامه های بهتری روی دست گیرند.

آنان از حضور مجدد کودکان در کف خیابان ها و تکدی گران ابراز نگرانی کرده و می گویند: شماری از این افراد به گونه حرفه ای اقدام به گدایی می کنند.

از سوی دیگر زنان و کودکانی که با نام «خیابانی و گدایگر» شناخته میشوند و مردم از حضور آنان در خیابان ها  نگران هستند از وضعیت ناهنجار زندگی شان حکایت های تلخی دارند.

آنان می گویند: فقر، بیکاری و مشکلات فراوان اقتصادی که دامنگیر شان شده است، آنان را مجبور کرده است تا دست گدایی به سوی مردم دراز کنند .

این افراد از برخورد نامناسب و عدم کمک و همیاری مردم گلایه دارند و از مقام های محلی نیز می خواهند تا زمینه های کاری و درآمد را برای شان مساعد سازد.

در همین حال مقام ها در ولایت هرات می گویند: برنامه جمع آوری اطفال خیابانی و زنان و مردانی که اقدام به گدایی می کنند همچنان روی دست است.

مولوی حیات الله روحانی مدیر مبارزه با مواد مخدر و رئیس کمیسیون جمع آوری تکدی گران و اطفال خیابانی می گوید: 4 ماه از آغاز این روند در هرات می گذرد و تا کنون بیش از 1100 تن از این افراد شناسایی و از نواحی مختلف شهری جمع آوری شدند.

وضعیت کودکان خیابانی از زبان رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات

کلیدواژه