میزان 01, 1403 13:37 Asia/Kabul

معاون تفتیش ریاست کل نظارت، تعقیب، فرامین (فرمان‌‌ها) و احکام حکومت طالبان در جمع مردم تخار گفت مبارزه طالبان باعث شد تا آنان بر خلاف خواست جهان، یک بار دیگر حکومت را در افغانستان به دست گیرند.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، مولوی محسن هاشمی معاون تفتیش لوی ریاست تعقیب، فرامین و احکام حکومت طالبان در سخنرانی خود گفت دنیا یک بار بر عدم وجود طالبان در افغانستان به توافق رسیده بود اما مبارزه و جانفشانی آنان باعث شد تا یکبار دیگر حکومت را در این کشور به دست بگیرند و یک نظام قدرتمند اسلامی را شکل بدهند.

به گفته وی نیروهای آنان با شکست یکصدو پنجاه هزار نیروی ارتش آمریکا و ناتو و نزدیک به پانصد هزار نیروی ارتش حکومت پیشین موفق شده اند تا یکباری دیگر نظام خودشأن را شکل بدهند.

آقای محسن می‌گوید: دنیا در حال تعامل با آنان است و با گذشت هر روز سفارت هایی برای حکومت آنان در بیرون از افغانستان سپرده می‌شود.

او که مردم را به آرامش دعوت می‌کند، می‌گوید: دنیا در تعجب است که حکومت آنان چطور به این موفقیت دست پیدا کرده و در مدت سه سال نظام ارزش مندی را شکل داده که هیچ نیازی به بیرون ندارند.

مولوی محسن زاده، ولسوالی فرخار - تخار است که در میان طالبان از جایگاه خوبی مردمی برخوردار می‌باشد او شش ماه پیش والی طالبان در پنجشیر بود و اکنون به عنوان معاون تفتیش لوی ریاست نظارت از حکام و فرامین حکومت ایفای وظیفه می‌نماید.

کلیدواژه