میزان 01, 1403 17:38 Asia/Kabul
  • مهاجرین؛ محور گفت‌وگوی مقامات ایران و سازمان ملل متحد
    مهاجرین؛ محور گفت‌وگوی مقامات ایران و سازمان ملل متحد

رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران و مدیر منطقه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه درباره همکاری‌ها در حوزه پناهندگان گفت‌وگو کردند.

به گزارش رادیو دری، عبدالله مبینی رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران دردیدار با هایکیونگ جون مدیر منطقه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه، حضور چند میلیون مهاجر آواره و پناهنده خارجی در جمهوری اسلامی ایران و خدمات گسترده ایران به پناهندگان با وجود تحریم‌های ظالمانه و سیاست‌های دوگانه غرب را به وی یادآور شد.

در این دیدار که با حضور رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش و معاون اجرایی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران برگزار شد، مبینی بر لزوم مسئولیت پذیری منصفانه جامعه بین‌المللی در حمایت از پناهندگان و تسهیل شرایط بازگشت آنها به کشور خود تاکید کرد.

هایکیونگ جون نیز در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان، آوارگان و مهاجران، گفت کمیساریای عالی پناهندگان در تلاش است که با تامین جبران کمبودهای مالی و بودجه‌ای از طرق‌ مختلف حمایت خود را از ایران گسترش دهد.

مقام سازمان ملل: خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان کم‌نظیر است