میزان 03, 1403 09:58 Asia/Kabul

مسئولان ایرانی و افغانستانی بر تامین وحدت بین مسلمانان تاکید نمودند.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مسئولان افغانستانی و ایرانی این اظهارات را در نشستی که به مناسبت تجلیل از هفته وحدت در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد برگزار گردیده بود، ابراز نمودند.

تاکید ایران و افغانستان بر وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان

 

مولوی سعید احمد بنوری معاون والی ننگرهار گفت: حکومت سرپرست افغانستان در تلاش بر تامین روابط حسنه با تمام کشورها به خصوص کشورهای اسلامی و همسایگان می باشد. 

وی گفت: مناسبات ما با دولت جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در بخش های مختلف بی نظیر است و ما در تلاش بر استحکام هرچه بیشتر این روابط هستیم.

مولوی عبدالستار سیرت رئیس ارشاد حج واوقاف ولایت ننگرهار گفت: اگر ما خواهان خنثی نمودن توطئه های دشمنان اسلام باشیم اول از همه به وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان و کشورهای اسلامی نیاز می باشد.

وی گفت: همانگونه که کشورهای  کفار و ابرقدرت های جهان بر علیه مسلمانان با هم متحد شده اند بر مسلمانان و کشورهای اسلامی نیز لازم است تا در برابر کفار صف واحد و مستحکم ایجاد نمایند.

همچنین مجید صادقی دولت آبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد ضمن  آنکه این نشست را خیلی موثر خواند، افزود: همه اشتراک کنندگان این نشست بر تامین وحدت بین مسلمانان  و ایجاد صف واحد مسلمانان بر علیه رژیم صهیونیستی اسرائیل حامیان آن  تاکید نمودند.

صادقی افزود: روابط کاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران با مسئولان حکومتی در حوزه شرق مستحکم و بر مبنای احترام متقابل استوار می باشد که ما سعی می نمایم تا این روابط حسنه را مستحکم تر نمائیم.

در این نشست علاوه بر معاون والی ننگرهار تعدادی ار روسا و نمایندگان ادارات مختلف و دانشگاه ننگرهار حضور داشتند.

تاکید علمای هرات برای اتحاد و یکپارچگی مسلمانان

کلیدواژه