میزان 04, 1403 17:09 Asia/Kabul
  • مجاهد: سازمان ملل موضع خود را در قبال افغانستان عوض کند
    مجاهد: سازمان ملل موضع خود را در قبال افغانستان عوض کند

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به دعوت نشدن نماینده این گروه به نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: این سازمان باید موضع فعلی خود را که اجازه نمی‌دهد افغانستان با کشور‌های جهان تماس و رابطه داشته باشد، تغییر دهد.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح الله مجاهد امروز در پیامی صوتی اعلام کرد: ما از سازمان ملل متحد می‌خواهیم، موضع فعلی خود را که اجازه نمی‌دهد افغانستان با کشور‌های جهان تماس و رابطه داشته باشند، تغییر دهد و موضعی مثبت در پیش گیرد.

وی افزود: افغان‌ها نیازمند روابط نیک با کشور‌های جهان هستند و سازمان ملل متحد باید در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کند.

سخنگوی حکومت طالبان اظهار کرد: انتظار داریم کشور‌های جهان با افغانستان تعامل نیک برقرار کنند، زیرا در سایه تعامل نیک با جهان، می‌توان برخی مسائل و مشکلات را نیز حل و فصل کرد.

پس از روی کارآمدن حکومت سرپرست افغانستان، سازمان ملل متحد نماینده این حکومت را نپذیرفت و در سه سال گذشته، حکومت طالبان نماینده ای در این سازمان بین المللی نداشته است.

این در حالی است که طالبان بارها از سازمان ملل خواسته است «سهیل شاهین» را به عنوان نماینده این گروه بپذیرد و کرسی افغانستان در این سازمان را به حکومت سرپرست واگذار کند.

با این حال، دبیر کل سازمان ملل متحد اخیرا هشدار داده است تا زمانی که طالبان تبعیض جنسیتی را کنار نگذارند در جامعه جهانی پذیرفته نخواهند شد.

بر این اساس، کرسی افغانستان در سازمان ملل همچنان در اختیار نصیراحمد فایق نماینده دولت پیشین این کشور است.

سهیل شاهین: واگذار نکردن کرسی سازمان ملل به طالبان غیر قانونی است

درخواست طالبان از سازمان ملل؛ درباره افغانستان تصمیم‌های مثبت گرفته شود

کلیدواژه