میزان 05, 1403 09:58 Asia/Kabul

هزاران دانشجو و دانش‌آموز در یک برنامه رقابتی که درخصوص سیرت پیامبر بزرگ اسلام در تخار راه اندازی گردیده بود، شرکت کردند.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، ریاست اطلاعات و فرهنگ تخار در همکاری با ریاست معارف و دانشگاه این ولایت برنامه رقابتی سیرت پیامبر را در این ولایت راه اندازی کرده بود که در آن بیش از سه هزار جوان دانشجو و دانش‌آموز از سرتاسر این ولایت شرکت کرده بودند.

مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ تخار می‌گویند: هدف از برگزاری این رقابت آشنایی جوانان به راه و روش پیامبر و نیز نهادینه کردن مطالعه در میان قشر جوان این ولایت می‌باشد.

مولوی محمد عظیم حقانی معاون تدریسی دانشگاه تخار می‌گوید: در این رقابت حدود بیش از سه هزار دانشجو و دانش‌آموز شرکت کرده اند که نشان دهنده علاقه شدید مردم به آموزه های دینی و آشنایی با سیرت پیامبر بزرگ اسلام می‌باشد.

نماینده ریاست معارف تخار نیز می‌گوید: این برنامه به هدف آشنایی جوانان به سلوک و رفتار پیامبر و نیز تشویق جوانان به فرهنگ مطالعه می‌باشد که با استفاده از آن دانشجویان و دانش‌آموزان در خصوص آموزه های دینی اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

در همین حال جوانانی که در این رقابت شرکت کرده اند، می‌گویند: برگزاری این‌گونه برنامه‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات آنان درخصوص سیرت پیامبر بیشتر گردد.

این رقابت‌ میان بیش از سه هزار دانشجو و دانش‌آموز در حالی راه اندازی شده است که طی شش ماه اخیر حکومت محلی تخار آزمون امارت شناسی را در بسیاری از ولسوالی‌های این ولایت در میان جوانان برگزار کرده که در آن نیز هزاران تن در چندین مرحله شرکت کرده بودند.

تقدیر از برگزیدگان مسابقه سیرت النبی (ص) در هرات

کلیدواژه