میزان 05, 1403 13:33 Asia/Kabul

جمعیت هلال احمر افغانی در حوزه غرب افغانستان پروژه حمایت از کشاورزان و آسیب دیدگان جنگ را آغاز کرده است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، هم زمان با فرارسیدن پاییز و آغاز فصل سرد در ولایت هرات، جمعیت هلال احمر افغانی برای 2 هزار خانواده کمک های نقدی اهدا کرده است.

مقام ها در این اداره می گویند: این کمک ها شامل توزیع مبلغ 60 میلیون افغانی برای 2000 فامیل که در ولسوالی کهسان عمدتا به کار کشاورزی مشغول هستند.

 مولوی شهاب‌الدین دلاور رییس عمومی جمعیت هلال احمر افغانی که روز گذشته به هرات آمده است در برنامه افتتاحیه توزیع این کمک ها تاکید کرد: همیاری با افراد نیازمند و توانمندسازی دهاقین از برنامه های اساسی حکومت افغانستان است.

رییس عمومی جمعیت هلال احمر افغانی تصریح کرد: پروژه امنیت اقتصادی در شماری از ولایت های کشور روی دست قرار دارد که عملا در ولایت های ننگرهار و هرات آغاز شده است.

مولوی دلاور با تاکید بر اینکه در این برنامه برای 9 هزار تن از آسیب دیدگان جنگ و خشکسالی در افغانستان  بالغ بر 270 میلیون افغانی به هدف حمایت از افراد بی بضاعت و خرید بذر برای کشاورزان اهدا می شود اظهارداشت: جمعیت هلال احمر افغانی هم چنان در بخش تغییرات اقلیمی، خدمات صحی، خدمات آموزشی، دسترسی به آب آشامیدنی سالم و برنامه های شلتر سازی به گونه رایگان فعالیت می نماید و تلاش می‌کند تا چالش‌های مردم را در تمامی نقاط کشور مرفوع سازد.

در همین حال شماری از ساکنان روستاهای ولسوالی کهسان که از این برنامه بهره مند شدند، می گویند: سال های سخت خشکسالی ضررهای فراوانی به باغداران و زمین داران هرات وارد کرده است که اگر مقام های حکومتی به وضعیت آنان رسیدگی ننمایند کار کشاورزی و برداشت محصولات باغداری رونقی نخواهد داشت.

توزیع کمک های نقدی برای کشاورزان ولایت غور

کلیدواژه