میزان 06, 1403 15:08 Asia/Kabul

عواید گردآوری شده از ریاست احصائیه و معلومات تخار طی پنج ماه اول سال جاری، ۴۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، مسئولان در ریاست احصائیه و معلومات تخار می‌گویند: آنان طی پنج ماه اول سال روان از آدرس خدمات احصایوی خصوصاً توزیع شناسنامه برقی و کاغذی و نیز تائیدی و اصلاح آن، بیش از ۲۵ میلیون افغانی عواید گردآوری به خزانه دولت واریز کرده اند.

قاری شیرشاه بریال رئیس احصائیه و معلومات تخار می‌گوید: کارمندان این اداره در تمام بخش‌های خود در دو ربع اول سال روان حدود ۴۸۶۱۵ جلد شناسنامه برقی و کاغذی برای باشندگان این ولایت توزیع کرده اند که با استفاده از آن ۲۵ میلیون افغانی عواید گردآوری و به حساب دولت واریز شده است.

در همین حال شماری از متقاضیان شناسنامه برقی و باشندگان تخار از روند عرضه خدمات ریاست احصائیه و معلومات و نیز نمایندگی‌های توزیع شناسنامه برقی در این  ولایت ابراز خرسندی نموده، می‌گویند: در گذشته به دلیل محدود بودن مراکز توزیع شناسنامه اخذ این کارت برای شأن دردسر ساز بود اما اکنون با ازدیاد مراکز مشکلات شأن از این ناحیه حل شده است.

به گفته این باشندگان داشتن شناسنامه برای هر شهروند افغان الزامی است و باید برای کاهش جرایم جنایی همه شناسنامه اخذ نمایند.

هم‌زمان با این شماری دیگر از باشندگان ولسوالی‌های دور دست در تخار می‌گویند: آنان بخاطر اخذ شناسنامه برقی پول هنگفتی را هزینه می‌کنند و مسافت زیاد و صعب العبوری را می‌پیمایند که این برای شأن دشوار است.

رئیس احصائیه و معلومات تخار در این خصوص می‌گوید: در تلاش هستند تا به زودی یک مرکز توزیع شناسنامه برقی را در ماوراء کوکچه این ولایت که حدود هفت ولسوالی را دربر می‌گیرد فعال نمایند تا باشندگان این حوزه بتوانند از آنجا شناسنامه اخذ کنند.

افزایش 54درصدی عواید در ولایت تخار

کلیدواژه