میزان 08, 1403 12:09 Asia/Kabul
  • فضای حقیقی و مجازی افغانستان در عزای سید مقاومت بسر می برد

کارشناس فرهنگی-اجتماعی افغانستانی تاکید کرد: فضای حقیقی و مجازی افغانستان در عزای سید مقاومت سید حسن نصرالله بسر می برد.

سید سجاد موسوی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مزار شریف مرکز ولایت بلخ در شمال افغانستان ضمن تسلیت شهادت دبیر کل حزب الله لبنان اظهار کرد: سید مقاومت یک شخصیت ولایی بود که در حمایت از فلسطین نقش بسیار پر رنگی داشت و تا آخرین لحظه از هیچ نوع کمکی به مردم مظلوم فلسطین دریغ نکرد، وجود ایشان برای امت اسلامی یک نعمت بود او برای حمایت از مسلمانان جهان جانفشانی می کرد و کارنامه های پر رنگی در این زمینه دارد.

وی افزود: سید حسن نصرالله در کنار حمایت همیشگی از مردم فلسطین و لبنان حمایت بی دریغی از مردم غزه به ویژه در شرایط اخیر داشت و شهادت وی ضایعه ای بزرگ است که قلب تمام مسلمین جهان را داغدار کرد.

این فعال فرهنگی-اجتماعی افغانستانی عنوان کرد: در سراسر افغانستان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی شاهد عزا و واکنش های بسیار تند به حمله جنایتکارانه اسرائیل غاصب هستیم که منجر به شهادت سید حسن نصرالله شد.

موسوی عنوان کرد: ایشان مطابق سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و دستورات قرآن کریم عمل می کرد و به عنوان سرباز نامدار اسلام جایگاه بزرگی در میان مسلمانان به ویژه مردم افغانستان داشت و این مردم سید حسن نصرالله را به عنوان یک شخصیت خدوم به اسلام و مسلمین می دانستند.

وی اضافه کرد: رژیم کودک کش صهیونیستی و سران فاسد و جاهل آن قطعا نمی توانند از زیر بار مسوولیت این جنایت هولناک شانه خالی کنند و مسلمانان قطعا پاسخ قاطع به اسرائیل غاصب خواهند داد، رژیم صهیونیستی هم با این عمل جنایتکارانه فروپاشی و زوال خود را تسریع کرد.

 

کلیدواژه