میزان 08, 1403 12:56 Asia/Kabul
  • محکومیت گسترده ترور «سید حسن نصرالله» از سوی چهره‌های سیاسی افغانستان
    محکومیت گسترده ترور «سید حسن نصرالله» از سوی چهره‌های سیاسی افغانستان

بسیاری از گروه‌ها و چهره‌های سیاسی افغانستان اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله را به شدت محکوم کرده اند.

به گزارش رادیو دری، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در پیامی گفته است: « سید سترگ مقاومت، نصرالله، مایه ثبات، عزت و اسقرار لبنان و پشتوانه عظیم برای مقاومت فلسطین بود و شهادت ایشان صدمه بزرگ برای کل مقاومت منطقه است که جبران آن دشوار است ولی مطمئن هستم که همرزمان آن شهید عزیز، بیرق مقاومت را همچنان استوار و در اهتزاز نگه‌می‌دارند.

عبداللطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان نیز با نشر پیامی تصریح کرده است: این مبارز و مجاهد خستگی‌ناپذیر و شجاع و متعهد، طی چندین دهه ایستادگی در برابر امپریالیسم و فرانو استعمار، سرفراز و پرشکوه، با ملت و مردم لبنان و فلسطین و همه همرزمان و هواداران‌اش وداع کرد. بدون شک راه این رزمنده نستوه ادامه خواهد یافت و پر رهرو باقی خواهد ماند.

شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان نیز در پیامی اظهار کرده است: سید حسن نصرالله پس از یک عمر تلاش و پیکار، از خود گذشتگی و شجاعت برای دفاع از میهن خود، ارزش‌های والای اسلامی و داعیه فلسطین آزاد و مستقل، جان شیرین خود را فدا کرد و جام شهادت نوشید.

حزب عدالت و آزادی افغانستان هم در بیانیه‌ خود گفته است که  شهادت سید حسن نصرالله نه تنها حزب الله و جنبش مقاومت را تضعیف نخواهد کرد، بلکه این جنبش چنان که تا کنون یکی از بزرگ‌ترین و مؤثرترین جریان‌های سیاسی و مردمی خاورمیانه بوده است، پس از این نیز قدرتمندتر از گذشته راه خود را ادامه خواهد داد.

محمد اسماعیل خان از رهبران جهادی افغانستان ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان را محکوم کرد.

محمد اسماعیل خان در پیامی از مردم همه کشورها خواست علیه ظلم اسرائیل ایستادگی کنند.

بسیاری دیگر از چهره‌های فرهنگی، دینی، سیاسی، اجتماعی و شهروندان عادی افغانستان نیز شهادت سید حسن نصرالله را محکوم کرده‌اند و از سازمان ملل متحد و کشورهای جهان خواسته‌اند به جنایات اسرائیل به ویژه کشتار مردم بی‌گناه غزه و لبنان پایان دهند.

حقانی در واکنش به ترور شهید هنیه: شهادت ما را تضعیف نمی‌کند

کلیدواژه