همه دانش‌آموزان افغانستانی با شناسه یکتا در مدارس ایران ثبت نام می‌شوند
(last modified 1403-07-09T07:12:25+00:00 )
میزان 09, 1403 11:42 Asia/Kabul
  • همه دانش‌آموزان افغانستانی با شناسه یکتا در مدارس ایران ثبت نام می‌شوند
    همه دانش‌آموزان افغانستانی با شناسه یکتا در مدارس ایران ثبت نام می‌شوند

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ایران گفت: همه دانش‌آموزان افغانستانی ساکن ایران که شناسه یکتا دارند، در مدارس ثبت‌نام می‌شوند.

به گزارش رادیو دری؛ علی فرهادی افزود:هدف اصلی این وزارتخانه، فراهم کردن شرایطی برای آموزش دانش‌آموزان افغانستانی است که در کنار دانش‌آموزان ایرانی تحصیل کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ایران همچنین تاکید کرد: در کشور هیچ مدرسه‌ دولتی وجود ندارد که به‌طور اختصاصی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع افغانستانی تأسیس شده باشد، اما در برخی مدارس تعداد زیادی از دانش‌آموزان افغانستانی تحصیل می کنند.

فرهادی در عین حال افزود: در برخی مناطق کشور که تراکم حضور اتباع افغانستانی بیشتر باشد، ممکن است جمعیت دانش‌آموزان ایرانی کمتر باشد، اما تلاش ما بر این است تا دانش‌آموزان اتباع افغانستانی را بین مدارس مختلف توزیع کنیم.

حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع غیرایرانی در مدارس ایران مشغول تحصیل هستند. این دانش‌آموزان شامل مهاجران، پناهندگان و کودکان اتباع کشور‌های همسایه و بیشتر افغانستانی هستند که برخی به صورت قانونی و شماری دیگر به‌طور غیرقانونی در ایران سکونت دارند.

 ۲۲ مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتباع در ایران فعال است  که این مدارس با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ایجاد شده است.

همه دانش آموزان مهاجر بر اساس شؤونات انسانی در مدارس ایران ثبت‌نام می‌شوند

کلیدواژه