میزان 10, 1403 09:33 Asia/Kabul

دست کم بیست تن در دو رویداد طبیعی در ولایات ننگرهار و لغمان کشته و مجروح شدند.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، در اعلامیه ای که از دفتر سخنگوی والی ننگرهار به رسانه ها فرستاده شده، از قول مولوی روح الله حقمل ولسوال ولسوالی شیوه این ولایت گفته شده که روز گذشته یک قایق حامل هفده تن و یک عراده موتر نوع سوزوکی در نتیجه باد و باران شدید در حال عبور از دریای کنر در منطقه کاشکوت ولسوالی یاد شده در دریا غرق شده که در نتیجه آن بشمول زنان و کودکان هشت تن جان باخته اند.

دهها کشته و مجروح در حوادث لغمان و ننگرهار
دهها کشته و مجروح در حوادث لغمان و ننگرهار

در اعلامیه آمده است که اجساد یک خانم و چهار کودک به کمک نیروهای امنیتی و مردم منطقه پیدا شده واجساد چهارتن هنوزهم مفقود می باشد.

از طرف دیگر دفتر سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت لغمان در اعلامیه ای که به رسانه ها فرستاده از قول اداره آمادگی مبارزه با حوادث طبیعی آن ولایت گفته است که در نتیجه  باد و باران شدید روز گذشته بشمول کودکان، هفت تن در مربوطات این ولایت مجروح شده اند. 

در اعلامیه آمده است که مجروحین به شفاخانه مرکزی شهر مهترلام انتقال داده شده که دکتران وضعیت صحی یکتن را نگران کننده گزارش کرده اند. 

در اعلامیه دفتر سخنگوی فرماندهی پلیس لغمان آمده است که این باد و باران خسارات مالی را به دهاقین و باغداران این ولایت نیز وارد نموده است.

در این اواخر رویدادهای طبیعی  در ولایات شرقی افغانستان تلفات و خسارات بزرگ مالی را به مردم این ولایات وارد نموده است.

آمار جدید تلفات حوادث طبیعی یک سال گذشته در افغانستان

کلیدواژه